سرخط خبرها

آموزش بازاریابی با گوگل پلاس

در پست های قبلی سایت تفریحی جیز جیز در ارتباط با آموزش ساخت اکانت گوگل پلاس صحبت کردیم.

اشتراک گذاری مطالب در گوگل پلاس یکی از جدیدترین راه‌های افزایش محبوبیت سایت است. شما می‌توانید برای سایت خود یک صفحه ایجاد نمایید و همانند صفحه هواداران فیس بوک با کاربران و بازدید کنندگان خود در شبکه اجتماعی پلاس ارتباط مستقیمی داشته باشید و از این طریق محبوبیت و درآمد زایی سایت خود را افزایش دهید.

با توجه به تاثیر گوگل پلاس بر نتایج جستجو در موتور جستجو گر گوگل، چشم پوشی از آن به عنوان یک شبکه اجتماعی، برای بازاریابان آنلاین سخت است

شبکه های اجتماعی بخش بسیار مهمی از دنیای اینترنت را تشکیل میدهند و این بخش مهم مطمئناً بر رنکینگ سایت ها و میزان بازدید آنها نیز تأثیرگذار خواهد بود. زمانی نه چندان دور، فیس بوک با کنار زدن مای اسپیس، به برترین شبکه اجتماعی دنیا مبدل گشت اما رقیب جدید آن یعنی گوگل پلاس، زنگ خطری برای مارک به شمار می رود

زمانی که گوگل پلاس امکان ساخت صفحات برای فعالیت های تجاری را در سال ۲۰۱۱ ایجاد کرد، مدیر محصول گوگل پلاس، براد هرویتز، در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت که امیدوار است که برند ها متوجه کاربرد گوگل پلاس شوند و طرح های بازاریابی خود را حول آن شکل دهند.
از آن زمان گوگل پلاس موفق شده است پس از فیس بوک به عنوان دومین شبکه اجتماعی پر کاربرد جهان به فعالیت بپردازد و با استفاده از امکانات قابل توجه و ارتباط با سایر محصولات گوگل یک شبکه بازاریابی ارزشمند را ایجاد نماید.
این مطلب اصول اولیه راه اندازی و مدیریت یک صفحه در گوگل پلاس را به شما آموزش داده و همچنین خلاصه ای از آنچه درباره امکانات آن باید بدانید را به شما می آموزد.

 اول از همه ، به شما پیشنهاد میکنم که در شبکه اجتماعی پلاس فعالیت خوبی داشته باشید و مطالب خود را در آنجا منتشر سازید . این شبکه در وحله اول میتواند برای شما بازدید آور باشد. اما آیا این شبکه بر روی سئو نیز تاثیری دارد؟ باید بگویم بله ، گوگل بدون هدف هیچ وقت دست به کاری نمیزند، گوگل یکی از نیاز هایش نمایش نتایج خوب و مرتبط است و میدانید که گوگل پلاس مطمئنا با موتور جست و جوی این شرکت در ارتباط است و حتما به سئو ی شما کمک می کند.

بازاریابی در گوگل پلاس:

چرا بازاریاب های اینترنتی باید گوگل پلاس را بازبینی کنند؟ 

– آیا تا به حال در گوگل پلاس عضو شده اید ؟ 
– آیا شما برای ایجاد و مدیریت شبکه اجتماعی جدیدی تردید دارید ؟
– آیا برای کسب و کار خود نیازی به گوگل پلاس حس کرده اید ؟
برای توضیح بیشتر درباره فواید بازاریابی و قدرت شبکه اجتماعی گوگل پلاس، در میان دیگرسوشیال نتورک ها و تفاوت آن، خواستم این مقاله و آمارها را در اختیار شما دنبال کنندگان بازاریابی حرفه ای اینترنتی قرار بدم . به امید مفید بودن آن برای شما دوستان عزیز.
این مقاله بیشتر به صورت خلاصه بوده و برای بازاریاب های اینترنتی که همیشه مشغول هستند و زیاد وقت خواندن مطالب و تازه های این مقوله را ندارند جمع بندی و نوشته شده است. برای بحث بیشتر در قسمت نظرات می توانیم با هم تبادل نظر کنیم.
آموزش بازاریابی با گوگل پلاس

آمار های جالب از گوگل پلاس :

– ۲۵۰ میلیون حساب کاربری گوگل پلاس
– ۱۵۰ میلیون کاربر فعال
– ۵۰ درصد کاربران روزانه لاگین میشوند
– ۶۹٫۴ درصد کاربران از جنس مذکر میباشند
-بیشتر کاربران گوگل پلاس از طریق موبایل وارد گوگل پلاس میشوند و نه از طریق کامپیوتر های رومیزی
در واقع گوگل پلاس را نمیتوان رقیب فیسبوک دانست و با فیسبوک مقایسه کرد. چون اختلاف زیادی باهم دارند و گوگل پلاس بیشتر شبیه به توییتر میباشد تا فیسبوک. 
گوگل پلاس در این اواخر تبدیل شده به یک لایه بالایی بر تمام محصولات و سرویس های گوگل و در واقع گوگل پلاس عضو جدید همه امکانات و سرویس های گوگل میباشد.
این یعنی گوگل پلاس پلی است که همه محصولات و سرویس های گوگل را بصورت سوشیال (اجتماعی) به همدیگر وصل میکند.
گوگل پلاس چگونه میتواند به شما کمک کند ؟
در مرحله اول شما باید بتوانید استراتژی و طرح گوگل پلاس خودتان را بچینید تا بتوانید برای چگونه کمک کردن گوگل پلاس به کسب و کار شما برنامه بریزید.

مزایای ساخت یک صفحه در گوگل پلاس:

با ایجاد یک صفحه جدید در گوگل پلاس می‌توانید مزایای بسیاری را برای سایت یا کسب و کارتان به وجود آورید که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره شده است:

-کاربران گوگل پلاس با اضافه کردن صفحه شما به لیست علاقه مندیهای خود، آخرین مطالب شما را در صفحه گوگل پلاس خود مشاهده می‌نمایند و از این طریق می‌توانید ترافیک سایت را افزایش دهید.

-با استفاده از شبکه اجتماعی پلاس شما می‌توانید رتبه خوبی در گوگل بدست آورید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب نمایید.

-همچنین شما می‌توانند با تمام کسانی که به حلقه صفحه خود اضافه نموده‌اید، ارتباط برقرار نمایید.

–  بهبود نتایج جستجو شما در گوگل ،گوگل پلاس به صورت غیر مستقیم بر روی رتبه شما در موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد، برای درک این موضوع به سناریوی زیر توجه کنید:

فرض کنید شما یک سایت یا صفحه‌ای را پلاس می‌نمایید. زمانیکه دوستان شما به دنبال مطلبی در گوگل باشند. در صورتیکه صفحه پلاس شده با کلمه کلیدی دوست شما مرتبط باشد، آن صفحه به عنوان یکی از اولین گزینه‌ها در نتایج جستجو قرار می‌گیرد و احتمال کلیک بر روی آن زیاد می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که دوست شما نیز وارد اکانت گوگل خود شده باشد.

همچنین در برخی موارد با نشان دادن تعداد پلاس‌های صفحات سایت، روی محبوبیت و اعتبار لینک تأثیر می‌گذارد.

-افزایش تعداد بازدید از مقالات و در نتیجه افزایش ترافیک سایت

– گوگل پلاس ، کاربرد ساده تری نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی دارد و افراد میتوانند به راحتی در آن عضو شوند و شروع به فعالیت کنند . خوبی این شبکه این است که بدون فیلـتر شکن به آن با ssl دسترسی داریم.

– شما میتوانید به پروفایل خود در پلاس ، لینک اضافه کنید

-پلاس میتواند به شما حق نویسندگی بدهد و در نتایج گوگل ، تصویر شما را در کنار نوشته تان ، نمایش دهد.

– تاثیر گوگل پلاس بر روی سئو : روز به روز اهمیت گوگل پلاس در بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO بیشتر می‌شود. پروفایل گوگل پلاس خودتان را بسازید، برای محتویاتی که خودتان تولید کرده‌اید ادعای مالکیت کنید، AuthorRank بسازید و در گوگل پلاس فعال باشید. با این کار از محتوای تولیدی خودتان حداکثر استفاده را بکنید. این موضوع بحث جدیدی در بهینه‌سازی موتور جستجو است و پیشنهاد می‌کنم جستجوی بیشتری در این زمینه داشته باشید.

-این شبکه میتواند به سئو ی  وبسایت شما کمک کند ، اما هنوز در حال تست شدن توسط افراد در اینترنت است و آنان در حال مطالعه و تحقیق درباره آن هستند.سعی کنید که در این شبکه به خوبی فعالیت کنید و لینک های اسپم گونه ارسال نکنید . مطالب خود را بعد از منتشر شدن حتما در گوگل پلاس منتشر کنید و با معرفی خود به دیگران در شبکه پلاس ، در حلقه های بیشتری جای بگیرید.

– ایجاد ارتباط سوشیال (اجتماعی) در میان ویدئو های یوتیوب شما
– ایجاد تجربه CRM در Gmail و Google Calendar
– ساختن ارتباطات توسط Google Hangouts
وقتی شما تجسمی از گوگل پلاس پیدا کردید، ارتباطاتی در آن ایجاد کرده و مطالب خودتان را به اشتراک بگذارید و برحسب تاییدی که میگیرن، رتبه (رنکینگ) نتایج جستجو خود را بالا ببرید.
-افزایش اقتدار یک وب سایت یا یک وبلاگ
-شما حتما درباره Google WebMaster Tools شنیده اید. در آنجا شما میتوانید آمار پلاس های کاربران گوگل پلاس را به مطالب سایت شما آنالیز کرده و نتایج را دنبال کنید.

-سرویس گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای گوگل پلاس 

در Google Analytics هم امکانات خوبی برای ارتباط بیشتر با گوگل پلاس و آنالیز آن پیش بینی شده و هر روز در حال افزایش میباشد.
گوگل پلاس این امکان را فراهم کرده است که صفحات در گوگل، کاربران را بدون توجه به اینکه آیا کاربر صفحه را پیگیری می کند یا نه، پیگیری کنند.

این امکان تحولی در بازاریابی آنلاین از طریق گوگل پلاس ایجاد خواهد کرد. زیرا بازاریابان این فرصت را خواهند داشت تا با برقراری ارتباط و گفتگو با سایر کاربران، امکان پیگیری صفحه را توسط کاربران افزایش دهند.

گوگل آنالیتیکس برای پلاس، این امکان را فراهم کرد تا مدیران صفحات به اطلاعاتی از قبیل مراجعین به صفحه و موقعیت جغرافیایی آنها و میزان فعالیت آنها در گوگل پلاس و پست های منتشر شده توسط آنها دست خواهند یافت، البته باید برای اطلاعات دقیقتر از کاربردهای این سرویس تا آغاز به کار آن صبر کرد.

-پروفایل گوگل پلاس: نکته مثبت درباره گوگل پلاس، داشتن حریم شخصی مطمئن تر از طریق تنظیمات آن است. تنظیماتی که به مراتب بیشتر از تنظیمات فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی است. بخش مخصوصی نیز در پروفایل تعبیه شده است که می توانید لینک سایتهایی که فعالیتی در آن دارید را اضافه نمایید و از مزایای بعدی آن بهره مند گردید که یکی از اینها، نمایش تصویر پروفایلتان در SERPs در کنار نام سایتتان است.

البته لازم به ذکر است که بدلیل تغییرات روزمره در اینترنت، امکان ادیت اطلاعات پروفایل از مهمترین نیازهای هر شبکه اجتماعی به شمار می رود.

 

آینده گوگل پلاس :

اینجا میخواهم شایعات نادرست اثبات شده درباره گوگل پلاس را کاملا رد کنم و به شما اطمینان بدهم که گوگل پلاس آینده ای بسیار درخشان را برای کسانی که استراتژی درستی را برای کسب و کار خود در این سوشیال نتورک طرح ریزی کرده اند به ارمغان خواهد رساند. مهم اینست که کارتان را درست و حرفه ای انجام دهید و اگر فکر میکنید خودتان نمی توانید، حتما به شخصی که این کار را میتواند درست انجام دهد واگذار کنید. اصل اینست که از گوگل پلاس غافل نشوید.
– گوگل پلاس جدیداً پتانسیل Notification های خود را به حد بسیار بالایی افزایش داده است.
– گوگل پلاس ارتباط و هماهنگی بسیار بیشتر و قوی تری با App های گوگل دارد و این امکان برای شما پیش بینی شده که خارج از دامنه آن به اشتراک گذاری مطالب خود دست بزنید.
– این امکانات پوشیدگی و پنهانی بیشتر و کاربر پسندی را برای استفاده تجاری از گوگل پلاس به شما میدهد.
– گوگل پلاس با سرعت فوق العاده بالا در حال پیشرفت و افزایش امکانات خود میباشد.
– گوگل پلاس میتواند لبه خوبی برای شما در نتایج جستجو گوگل ایجاد کند.
– راه آسانتری جز گوگل پلاس برای ایندکس کردن لینک شما در نتایج جستجو گوگل در عرض چند ثانیه وجود ندارد.
اهمیتی که گوگل به مطالب و محتوای ایندکس شده از گوگل پلاس میدهد خارق العاده بالا میباشد.
-آینده گوگل پلاس جدا از آینده کسب و کار آنلاین و بازاریابی آنلاین شما نخواهد بود و شما وابسته به آن خواهید شد.
ابزار بازاریابی اینترنتی گوگل پلاس :
در زمان حال، بیشتر ابزارهای کمکی سوشیال نتورک ها ( شبکه های اجتماعی ) با API گوگل سازگاری ندارند و این میتواند برای بازاریاب های اینترنتی که وقت زیادی ندارند خسته کننده و دشوار باشد. برای همین دلیل است که من شدیدا پیشنهاد میکنم که شخصی حرفه ای را برای مدیریت صفحات گوگل پلاس خود در نظر بگیرید که فقط به این کار برسد. ( نهایتاً به دیگر شبکه های اجتماعی و نه دیگر کارهای نامرتبط)
 
پیشنهادات و نکات مفید برای گوگل پلاس :
Hangouts خودتان را ایجاد کرده و شروع کنید به شناخت کاربران گوگل پلاس.
به Google.com/+/Business رفته و یاد بگیرید که گوگل پلاس چه امکاناتی را برای کسب و کار شما و پیشرفت بازاریابی اینترنتی شما پیش بینی کرده است.
شما میتوانید گوگل پلاس را به Adsense خود ارتباط دهید و کلید پلاس را به تبلیغات خود اضافه کنید و به صفحه گوگل پلاس خودتان لینک کنید.
 

آموزش بازاریابی با گوگل پلاس 

اما چطور مقالات گوگل + بسازیم ؟

عناصر متفاوتی در نوشتن مقاله بی نقص گوگل + وجود دارند:

-عنوان مقاله
از یک ستاره (*) در اطراف اولین جمله خود استفاده کرده تا بولد شود. این به عنوان مقاله در نظر خواهد گرفته شد. می توانید در مقاله وبلاگ شما خود نیز از این روش استفاده کنید. من معمولاً نکته ای خاص را از مقاله خود یا دیگران بیرون کشیده و آن را در بحث متمایز می کنم.

-اهمیت تایتل پست ارسال شده در گوگل پلاس :

تایتل پستی که در آپدیت استاتوس خود استفاده می کنید، در واقع ارتباط مستقیم با CTR و رنکینگ شما دارد. دقیقاً باید به ابتدای استاتوس خود به سان یک توییت یا تیتر بنگرید. هر چه جذاب تر باشد، شانس جلب توجه و البته جذب بازدید کننده را برایتان افزایش می دهد.

-مقاله خود را معرفی کنید
بعد از عنوان، کمی اطلاعات به افراد بدهید. این اطلاعات باید به آنها نشان دهد، مقاله در چه رابطه است، یا چه نوع بحثی شروع شده است. شما روش های متفاوتی برای انجام این کار دارید. این روش ها به مقاله شما بستگی دارند. بعضی اوقات من مقاله را خلاصه می کنم. اما بعضی اوقات دیگر در مورد موضوعی کاملا متفاوت، اما مرتبط صحبت می کنم. در هر صورت، مطمئن شوید که به دوستداران و حلقه خود در گوگل + دلیلی دهید که بیشتر درگیر شده و مقاله شما را بخوانند.

-سوال بپرسید
چه در بخش نظرات و چه در پایان مقاله، حتما سوالاتی بپرسید که باعث شروع بحث می شوند. کاربران گوگل + دوست دارند با شما و سایر افراد صحبت کنند. از این مسئله استفاده کنید.

 بخش کامنت و معرفی باعث می شود افراد به تفکر افتاده و در مورد مقاله من صحبت کرده و آن را به اشتراک بگذارند. اگر شما یک سوال سخت بپرسید، من نمی توانم به آن پاسخ ندهم! متخصصین گوگل به این مسئله توجه کرده و مقالات جذابی می سازند که سوال های ممتازی در آن فرستاده می شود.
این روشی است که من نیز می خواهم انجام دهم. وقتی مقاله بلاگ خود را منتشر می کنید و می خواهید آن را در گوگل+ به اشتراک بگذارید، کمی فکر کرده و برای سوال پرسیدن وقت بگذارید. من قبلا بیان کردم که بعضی اوقات ساختن عنوان مقاله بلاگ شما به زمان بیشتری نسبت به نوشتن خود آن نیاز دارد. زیرا اهمیت عنوان کمتر از خود مقاله نیست. عنوان اشتراک گذاری گوگل + و بخش کامنت شما به اندازه باقی بخش های مقاله اهمیت دارد. با توجه به این نکته، عنوان باید آنقدر کامل باشد که افراد را به خواندن جملات بعدی تشویق کرده و سپس جمله بعدی شما نیز باید آنقدرکامل باشد که افراد جملات بعدی را بخوانند و به آخر مقاله برسند. پست های شما در گوگل + نیز باید این طور باشند.

-به کامنت ها پاسخ دهید
وقتی شما مقاله را منتشر کردید، مطمئن شوید که به کامنت های دیگران پاسخ داده و با دیگران تعامل می کنید. از افراد قدردانی کنید، سوال بپرسید و نشان دهید که یک متخصص هستید. هر کامنت می تواند میزان فعالیت و تعامل شما را در مقاله افزایش دهد. پس شما می تواند +۱ های بیشتری جمع آوری کنید. اگر می خواهید پست های شما در بخش What’s Hot (مطالب داغ) قرار بگیرد، هرگز این مرحله را نادیده نگیرید.

-از عکس استفاده کنید
هر کدام از پست های بلاگ شما شامل یک عکس می شود، نه؟ مطمئناً هر کسی از فواید، استفاده از عکس با خبر است. چرا اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی نیز شامل عکس نشوند؟ در مورد گوگل +، شما می توانید لینک را به اشتراک گذاشته یا اینکه تصویر را در بخش پیش نمایش قرار دهید. یا اینکه عکس را به اشتراک گذاشته و لینک آن را در قسمت کامنت ها قرار دهید. هر روش، فواید و ضررهای خود را دارد. برای مثال عکس بزرگتر می تواند قابلیت مشاهده شدن عکس را افزایش دهد، اما می تواند به معنای کلیک های میانی کمتر باشد، زیرا عکس در بلاگ شما لینک نمی شود. اگر شما زمان صرف کرده تا عکس های بهتر پیدا کرده یا طراحی کنید، پیشنهاد می کنم آنها را به طور کامل، اشتراک بگذارید.

 

-از ۲ تا ۳ هشتگ (#تگ) استفاده کنید
همیشه مقالات خود را تگ کنید. ۲ تا ۳ # ، به شما کمک می کند مقالات شما در بحث ها و مقالات مرتبط نیز نشان داده شود.

وقتی شما از # تگ استفاده می کنید، لینک شما در بحث های مرتبط نیز نشان داده می شود. این مسئله بسیار مهم است. این به شما اجازه می دهد تا مقالات عمیق تری نوشته و افراد بیشتری را جذب کنید. این کار به شما اجازه می دهد با افراد جدید آشنا شوید که تا به حال در مورد شما صحبت نکرده یا شما را ندیده اند.

# را به مقالات خود اضافه کرده تا به مقالات و بحث های دیگران ارتباط پیدا کنید. اگر چنین کاری را تا به حال انجام نداده اید، زمان صرف کرده و کمی # تگ های متفاوت را بررسی کنید و مطمئن شوید که درک خوبی از #تگ های متفاوت دارید. این کار به شما اجازه می دهد، # تگ های هدفمندی برای مقالات خود بکار برید. اگر شما از تگ هایی استفاده کنید که دیگران زیاد در مورد آنها صحبت نمی کنند، چه فایده ای خواهد داشت؟ (البته مگر اینکه خودتان بخواهید با صرف زمان و انرژی، یک # تگ را فعال کنید.)

 

-افراد تأثیرگذار را بیان کنید

در صورت امکان، مطمئن شوید که اسم افراد تأثیرگذار کلیدی در مقاله بیان می شود. در زمان اشتراک گذاری مقاله، می توانید نام اشخاص معتبر را بیان کنید. این کار باعث افزایش به این مقاله می شود. این به معنای تشکر کردن در عموم از وی است. همین طور شما می توانید برای وی پیغام گذاشته یا از سیگنال های اجتماعی دیگر استفاده کنید. به دلایل دیگر، نام دیگران را در مقاله خود بیان نکنید. بیان نام آنها باید برای تشکر کردن، ارجاع دادن یا قدردانی باشد.

اینکه وقتی توانایی بیان نام افراد تأثیرگذار را دارید، این کار را انجام دهید. دو فایده دریافت خواهید کرد:

  • شهرت آنها باعث جلب توجه خوانندگان می شود.
  • شما احتمالاً در تماس +۱ های این افراد قرار می گیرید.

اگر شما به دقت رابطه ای قوی با این افراد ایجاد کرده و با آنها تعامل داشته باشید، می توانید با پرسیدن سوالات هوشمندانه و اشتراک گذاری مقالات آنها، از توانایی آنها نیز استفاده کنید.

-مقاله را در چرخه اطلاع بلاگ خود منتشر کنید

چی؟ این دیگر چیست؟ خب، گوگل + به شما اجازه می دهد مقالات را در چرخه سایر افراد نیز منتشر کنید. همین طور شما می توانید یک اطلاعیه نیز در زمان انتشار مقاله، به افراد بفرستید. البته، این روشی نیست که بتوانید در هر چرخه ای انجام دهید. شما باید یک چرخه اطلاعیه بلاگ بسازید. در ا آن شما از افراد می پرسید که آیا می خواهند از مقالات جدید آگاهی پیدا کنند و تنها شما می توانید آنها را در صورت قبول کردن، به چرخه اضافه کنید. اگر شما زمان صرف کرده و این چرخه ها را تغذیه کنید، هر کدام از مقالات جدید بلاگ و پست های بعدی گوگل + برای صدها نفر پین می شود و در ضمن این سیگنال اجتماعی عالی خواهد بود.

 

اکنون زمان انتشار مطالب است با انتخاب گزینه post میتوانید مطالب جدید را به همراه عکس، ویدئو، لینک و … وارد نمائید.

خوب … شما چه فکر میکنید ؟ شما به چه نحوی از گوگل پلاس استفاده میکنید ؟ چه تجربیات مفیدی از گوگل پلاس برای شما پیش آمده ؟ لطفاً نظرات خود را در زیر قرار بدهید .

 

QR Code For: آموزش بازاریابی با گوگل پلاس

درباره ی jizjiz

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.