سرخط خبرها

آموزش شنا پهلو

آموزش شنا پهلو

همان طوری که از نامش پیداست شناگر در حالی که به پهلو بر روی آب شناور است شنا می نماید در این شنا خستگی کمی به شناگر دست می دهد و به همین علت است که ناجیان غریق برای حمل غریق هایی که مسافت آنها با خشکی زیاداست از این نوع شنا…

استفاده می نمایند و این شنا همیشه  جزء مورد امتحان ناجیان غریق می باشد

شنای پهلو مانند شنای قورباغه، شنایی کم‌فشار است. یک شکل شنای پهلو هم وجود دارد که در آن در فاصله حرکات قیچی، حرکات بالا و پایین بردن پا هم انجام می‌شود. به این ترتیب انرژی کمتری مصرف می‌شود.

سرتان را خیلی بالا نبرید. گونه‌هایتان باید به طور صاف روی آب قرار داشته باشد.

دستورالعمل «سیب را بچین و درون سبد بگذار» برای حرکت دادن دست و بازو در این نوع شنا هنوز به قوت خود باقی است.

حدود ۸۰ سال قبل  این شنا دارای مسابقاتی بود ولی از آن به بعد  از مسابقات رسمی حذف گردید این شنا یکی از آسانترین شناها بوده و شناگران به راحتی می توانند بدین طریق شنا نمایند .

موقعیت بدن در شنا پهلو

بدن  به حالت پهلو خوابیده و بر روی آب شناور می باشد سر طوری از پهلو در آب خوابیده است که دهان از خارج از آب نگه می دارد و در تمام مدت شنا دهان از آب خارج خواهد بود و به مانند دیگر شناها بدن باید حالت افقی خویش را بر روی آب حفظ نماید .

حرکت پاها در شنا پهلو

پاها  در این شنا به حالت قیچی ضربه میزند  در ابتدا یکی از پاها به عقب رفته  در حالیکه پای دیگر به جلو برده می شود و در عین حال بدن از پهلو بر روی آب دراز کش  می باشد .

سپس پاها با یکدیگر نزدیک شوند قبل از توضیح مرحله به مرحله حرکت پاها و دست ها بایستی اشاره کنیم که قبل از اینکه این شنا  را در آب  انجام دهید بهتر است در خشکی مطابق شکل زیر اقدام به تمرین نمائید . سپس در آب با استفاده از گرفتن لبه ی استخر مطابق شکل زیر حرکت پا را تمرین کرده و بالاخره شنای کامل را در آب انجام دهید .

۱- به پهلو به حالت کاملا کشیده دراز می کشیم دستی که زیر بدن است  نیز کاملا” کشیده و در زیر سر طوری قرار دارد که کف آن به طرف زمین است .

 

۲- پاشنه ها را به طرف  باسن جمع می کنیم و دستی که کنار بدن بود را به طرف سینه بالا می بریم و دست بالای سر را به طرف سینه جمع می نمائیم .

 

۳-  در حالی که هنوز دستی که به موازات بدن بود در حال بالا آمدن بدن است پاها از یکدیگر جدا می شوند و دستی که کشیده در بالای سر قرارداشت  به پایین آمده و از دست دیگر عبور می کند .

 

۴- پاها به صورت قیچی به طرف هم جمع می شوند  دست بالاتر شروع به کشش آب  به طرف پایین و  به موازات بدن مینماید  ودست پایینی به صورت کشیده به طرف بالا حرکت می نماید .

 

شناگر برای مدت کوتاهی بایستی به همین وضع سر بخورد حرکت پا در این شنا همانطور که اشاره شد حرکت قیچی نامیده می شود .

تمرین های آموزش شنای پهلو

۱- به پهلو به حالت کاملا  کشیده دراز  می کشیم برای تعادل بهتر یک دست تا ۳۰ سانتی متر از سطح آب فاصله داشته باشد و با دست دیگر لبه ی استخر را بگیرید .

 

۲- سپس در آب با استفاده از گرفتن لبه ی استخر مطابق  شکل زیر حرکت پا را تمرین کرده و بالاخره شنای کامل را در آب انجام دهید .

 

جهت دانلود فیلم آموزشی شنا به پهلو می توانید به این لینک مراجعه کنید

QR Code For: آموزش شنا پهلو

درباره ی jizjiz

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.