سرخط خبرها

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

در مطلب قبل الگوریتم پاندا و یا گوگل پاندا را توضیح دادیم و همینک میخوایم الگوریتم پنگوئن را نیز برای شما شرح دهیم…با ما همراه باشید …

الگوریتم پنگوئن در ۲۴ آپریل سال ۲۰۱۲ میلادی (سه شنبه ۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۱ شمسی) تشکیل شد. الگوریتم پنگوئن ایجاد شد تا به مبارزه با مطالب کپی ، سئو کلاه سیاه black hat ، استفاده بیش از حد برچسب ، لینک زیاد و … بپردازد.

الگوریتم پنگوئن اهداف بسیار زیادی را دنبال می کند از جمله مطالب تکراری ، وب اسپمرها ، سئو کلاه سیاه ، لینک های زیاد و… در این اینفوگرافیک سعی شده است که نکاتی ذکر شود تا الگوریتم پنگوئن گوگل به شما علاقه مند شود یا به عبارتی دیگر باید ها و نباید ها را به شما گوش زد می کند.

ما در این مطلب به بررسی مختصر الگوریتم پنگوئن میپردازیم.

الگوریتم پنگوئن گوگل یکی از قوانین جدید سئو گوگل برای یافتن لینک های خراب و فریب آمیز سایت ها در جهت افزایش سئو سایت ها می باشد. و اینها عواملی هستند که منجر به  سئو منفی و در نتیجه سقوط سایت می شوند.
گوگل پس از پاندا، پنگوئن را وارد میدان مبارزه با سایت‌های موسوم به وب‌اسپم کرده است. گوگل با استفاده از الگوریتم جدید خود قصد دارد مقابله با سایت‌های بی‌محتوا و تبلیغاتی را شدت بخشد.

به نقل از سایت Search Engine Land، نام این الگوریتم جدید به‌روزرسانی پنگوئن یا Penguin Update است. گوگل با استفاده از الگوریتم پنگوئن ، در حال به زیر کشیدن سایت‌های موسوم به وب‌اسپم (Webspam) است. این دسته از سایت‌ها با نفوذ در موتورهای جست‌وجو و با زیر پا گذاشتن قوانین و بی‌اعتنایی به اخلاقیات کاری، می‌کوشند به بالاترین رتبه‌ها رسیده و کسب درآمد کنند.

در سایت‌های وب‌اسپم از روش‌هایی همچون استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و دستکاری لینک‌های ابرمتن، برای فریفتن موتورهای جست‌وجوگر استفاده می‌شود. این در حالی است که وب‌اسپم‌ها معمولاً از نظر محتوایی، سایت‌هایی ضعیف و بی‌کیفیت هستند.

بر پایه این گزارش، الگوریتم جدید گوگل بر ۳ درصد یافته‌های موتور جست‌وجو تاثیر می‌گذارد. مدیران برخی سایت‌ها ممکن است پس از شروع فعالیت این به‌روزرسانی، شاهد تغییراتی در رتبه سایت خود در گوگل باشند. گوگل چند ماه پیش، الگوریتم پاندا را برای تشویق صاحبان وب‌سایت‌ها به تولید محتوای باکیفیت رونمایی کرد. برخی کارشناسان، پنگوئن را پاندای دوم گوگل نام نهاده‌اند.
آقای مت کاتز مدیر بخش اسمپر گوگل گفته که: یک سایت طبیعی با محتوای عادی باید به گونه ای عمل کند که تعدادی از کاربران آن سایت همواره تمایل به بازگشت به سایت مورد نظر را داشته باشند و از طرف دیگر اقدام به اشتراک گذاری مطالب آن سایت در شبکه های اجتماعی و دیگر وب سایت ها نمایند.

الگوریتم پنگوئن مشکلات چه وب سایت هایی را دوا کند:

•    سایت هایی بر اساس لینک های اسپم توسط الگوریتم پنگوئن پنالتی شده اند.
•    سایت هایی که به دلیل کامنت گذاری در سایت های  دیگر پنالتی شده اند.
•    وب سایت هایی که در یک روز ۱۰۰ لینک اسپم وارد کرده اند.
•    وب سایت هایی که مورد هجوم سئوی منفی قرار گرفته اند.

همانطور که می دانید کار گوگل پنگوئن سر و کله زدن با لینک ها است . در ضمن گوگل پنگوئن همانند گوگل پاندا نیست که تقریبا ماهی یک بار آپدیت شود بلکه این الگوریتم ممکن است هر ۶ ماه یکبار و یا یک سال یکبار در سرور های گوگل آپدیت شود . اخرین آپدیتی که از گوگل پنگوئن دیده شد ( که در آن آپدیت ، بسیاری از سایت ها مورد توجه گوگل پنگوئن قرار گرفتند ) در تاریخ ۵ اکتبر سال ۲۰۱۲ یعنی جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ بوده است . یکی از دلایلی که پنگوئن گوگل دیر به دیر آپدیت می شود این است که باید تمام سایت ها را مورد بررسی قرار دهد و لینک های آن ها را بر اساس IP بررسی کند . این پروسه بسیار بزرگی است ، چون باید علاوه بر این اسپم بودن آنها را تشخیص دهد باید تاریخ و زمان آن ها را نیز مورد بررسی قرار دهد و علت دیر به دیر چک شدن وب سایت ها توسط این الگوریتم همین نکته است زیرا پروسس بسیار زیادی از سرور های گوگل خواهد گرفت و برای گوگل بسیار پر هزینه است . ولی این کاری است که شما نیازی نیست نگران آن باشید چون گوگل یکه و تنها این کار را انجام می دهد و شما را پنالتی می کند و اصلا هم شوخی نمی کنم. هزینه هم اصلا مهم نیست.

چرا الگوریتم پنگوئن تشکیل شد؟

۱- مباره با اسپمر ها و مطالب کپی
۲- استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی

چطور در این الگوریتم نزد محبوب شویم؟

۱- اشتراک گذاری و میزان share شدن مطالب شما در جامعه مجازی ( شبکه های اجتماعی )
۲- پرهیز از تکرار کلمات کلیدی.
۳- کیفیت مطلب خود را بالا ببرید و کامل توضیح بدید.
۴- مطالب را کپی نکنید و کپی رایت را رعایت کنید.
۵- مطالب خود را منظم قرار دهید.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

چرا توسط گوگل پنگوئن پنالتی می شویم ؟

لینک بیلدینگ بد و عجولانه و کار های سیاه

پنالتی شدن توسط گوگل پنگوئن نتیجه لینک بیلدینگ عجولانه است . عاقبت سایتی که می خواهد ره صد ساله را یک روزه بروند . وب سایتی می خواهد در هفته ی اول خود به صفحات اول موتور جستجوی گوگل برسد .
ایشان کار های عجیب و غریبی می کنند. دیده شده است که بعضی از مدیران سایت ها چند نفر از دوستان خود را به کار کامنت گذاری در سایت های مرتبط و غیر مرتبط مشغول می کنند و آنها روز ها در سایت های مختلف کامنت می گذارند و منتظر نتیجه هستند که به دست هم خواهد آمد . اول در گوگل بسیار سریع بالا می آیند و بعد به سرعت از نتایج خارج می شوند. و یا همینطور لینک می خرند و لینک می خرند. عجله. عجله عجله

Keyword Stuffing

مسئله بعدی که گوگل پنگوئن در نسخه جدید شدیدا پیگیر آن است Keyword Stuffing است . فرض کنید شما یک مقاله ۱۰۰۰ کاراکتری دارید و موضوع این مقاله بازاریابی اینترنتی است . فرض کنید که این ۱۰۰۰ کاراکتر برابر با ۴۰۰ کلمه باشد . حال از این ۴۰۰ کلمه ۳۰ بار آن فقط و فقط بازاریابی اینترنتی است . بله گاهی اوقات ممکن است که باید یک اسم را یادآوری کنید تا مخاطب را جذب کنید ولی زمانی که می بیند باید اینقدر یک اسم را تکرار کنید باید راهکاری دیگر پیدا کنید و این کار برای شما مشکل اساسی ایجاد خواهد کرد . (می توانید یک تابع تعریف کنید و هر بار آن را  با متغیر های گوناگون فراخوانی کنید  البته از دیدگاه کد نویسی)
اگر بخواهیم کار را بر دیدگاه کد نویسی جلو ببریم الگوریتم کار بدین شکل می باشد (بسیار ساده و مبتدی ):
مثلا از کلماتی دیگر همانند بازاریابی در اینترنت ، بازاریابی آنلاین ، بازاریابی الکترونیکی ، بازاریابی درون گرا ، و بسیاری کلمات دیگر

لینک های بدون اعتبار و یا مشکوک

لینک های بدون اعتبار و مشکوک یعنی چه ؟
لینک های بدون اعتبار به لینک های می گویند که هیچ ارتباطی به شما و سایت شما ندارند ، اگر شما یک سایت فروش محصولات پاناسونیک داشته باشید چرا باید یک لینک از یک وب سایت آموزش طراحی سایت دریافت کنید ؟
این دو سایت هیچگونه ارتباطی از هیچ لحاظ ( شناسنامه ای ، هویتی و …) ندارند . گوگل چگالی های کلمات کلیدی هر دو وب سایت را بررسی می کند اگر یک سایت میزبان لینک شما چگالی کلمه در خور توجهی در مورد کلمه کلیدی لینک شما و وب سایت شما در مورد محصولات پاناسونیک نداشته باشد چرا باید به شما لینک داده باشد ؟ مشخصا این لینک خریداری شده است !

سئو منفی

گاهی اوقات بعضی از رقبای نسبتا محترم به جای اینکه رو در رو با شما رقابت کنند از پشت خنجر می زنند ، آنها می آیند بدون اطلاع شما، برای شما لینک درست می کنند و یا لینک می خرند. قیمتی ندارد! ۵ تا ماهی ۱۵۰ هزار تومان. تازه از بهترین وب سایت ها و اگر شما از External Link های خود اطلاعی نداشته باشید به احتمال زیاد نداسته پنالتی خواهید شد . این رقبا ممکن است که برای شما در سایت های دیگر کامنت بگذارند و کارهایی از این قبیل … باید مواظب این گونه کینه ها باشید .

به روز رسانی اتوماتیک

سایت های بسیاری با استفاده از دستوراتی ( Query ) خود را آپدیت می کنند حتی اگر شما تمام تنظیمات یک آپدیت را انجام دهید و بگذارید که خود به خود محتوای شما منتشر شود هم همانند حضور شما نمی شود.پینگ های اتوماتیک و نیز به روز رسانی ها امروزه با وجود سیستم های مدیریت محتوای امروزی کاملا قابل پیگیری هستند. در کار اتوماسیون وار ممکن است که جایی با یک اشتباه مواجه شود و از همان اشتباه گوگل پنگوئن ، مچ شما را بگیرد و به شما مشکوک شود.

لینک بیلدینگ خوب ولی اسپم وار

فرض کنید که شما یک استاد لینک بیلدینگ هستنید . شما می توانید به راحتی از سایت مرتبط به حوزه کاری خود لینک دریافت کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید و همچنین با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید لینک های بسیار مفیدی را دریافت نمائید. اما شما دچار یک اشتباه فاحش می شود و آن استفاده از کلمات کلیدی واحد یا شبیه به هم برای لینک کردن به وب سایت خود و نیز استفاده از کلمات بسیار شبیه به هم برای این کار است. فرض کنید که شما سایتی با موضوع مبلمان هستید . اگر شما چندین و چند لینک با اسم مبلمان و یا کلمات هم خانواده آن دریافت کنید به احتمال بسیار زیادی شما پنالتی خواهید شد . همین الان سعی کنید که بک لینک های ما را ببینید. چک کنید. لینک بیلدینگ طبیعی اینچنین است. تقریبا ۹۵ درصد لینک ها به رایان دیزاین توسط مخاطبین داده شده و هیچ گونه منطقی ندارند ! این طبیعی است ! بی منطق ولی همگن و هماهنگ.

ایجاد کردن سایتی شبیه به ویکی

سایت ویکی پدیا را حتما دیده اید . درون مقالات سایت دارای لینک های بسیار زیادی است. یعنی از هر ۱۰ کلمه در مقاله های این سایت ۶ لینک وجود دارد . خوب قاعدتا چون این سایت ویکی پدیا است باید این لینک ها را هم داشته باشد . ولی بسیاری دیگر وب سایت ها فکر می کنند که آنها هم باید همانند ویکی پدیا عمل کنند ولی کاملا در اشتباه هستند . بسیاری از وب سایت ها درون مقالات خود نزدیک به ۲۰ لینک می دهند و صفحات را به یکدیگر ارتباط می دهند ، درست است که این کار ، کار کاربران را راحت می کند ولی آیا کار گوگل را هم راحت می کنید . سعی کنید در هر مقاله خود بیشتر از ۵ الی ۸ لینک به دیگر محتواهای خود ندهید. با این کار روبات های موتور جستجو سر در گم خواهند شد.

QR Code For: الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

درباره ی jizjiz

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.