سرخط خبرها

اموزش درج آگهی رایگان

در پروسه جذب مشتریان احتمالی، تبلیغات عنصری است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و می توان گفت پایه اصلی فعالیتها در جذب مخاطبان خدمات یا محصولات یک بیزینس، همین تبلیغات است.

در کسب و کارهای اینترنتی نیز اصل همین است اما با یک تفاوت شگرف: می توان در کسب و کارهای اینترنتی هزینه تبلیغات را تا صفر کاهش داد. در این مقاله درباره یکی از شیوه های تبلیغات اینترنتی صحبت خواهیم کرد که ۱۰۰% رایگان است. این مورد شاید یکی از محبوب ترین اما در عین حال ناشناخته ترین روشهای تبلیغات اینترنتی باشد.

بدون شک اینکه برای تبلیغات هیچ هزینه ای نپردازیم، مطلوب تمام صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است اما سئوال اینجاست که آیا هر نوع تبلیغ رایگان در اینترنت ارزش وقت گذاشتن دارد؟ هدف از تبلیغات اینترنتی چیزی جز جذب بازدید کنندگان واقعی به سایت و افزایش بازدیدها و در نهایت حصول سود نیست پس می توان اینگونه گفت که تبلیغ اینترنتی موفق و مناسب تبلیغی است که بتواند بازدید کنندگان را به ورود به سایت شما ترغیب نماید.

من یه تجربه ای راجع بازاریابی برای سایتهای مختلف از جمله سایت تفریحی جیزجیز از طریق تبلیغ محصول با استفاده از سایتهای تبلیغاتی با رتبه خوب دارم:

سایت های تبلیغاتی با رتبه خوب :

ویستا  ( که تمامی آگهی های شما رو تایید می کنه )
ایستگاه ( اگه تایید کنه ! لازم به ذکره سایتهای تبلیغاتی مهم مثل ایستگاه در صورتی که آگهی دست نوشت خودتون باشه و از جایی کپی نکرده باشید درصد تایید آگهی شما چون به نفع سایتشون هست حتی اگه مربوط به لوازم آرایشی بهداشتی با مجوز بهداشت باشه درصد تاییدش افزایش پیدا می کنه .. و خوب بودن این سایتو یعنی همون ایستگاه رو نمیشه انکار کرد ..
تبلیغ شما به صورت رایگان در سایت ایستگاه اگه زمانی که ایندکس بشه و محتوا کپی یا تکراری نباشه به خاطر رتبه خوبی که ایستگاه  داره به کرات موقع سرچ عناوین مشابه تبلیغ شما در صفحه اول گوگل به نمایش در میاد .
چیزی که می خواست عرض کنم اینه که خیلی از بازاریابهایی که برای تبلیغ محصولات و خدمات ( از سایتهای تبلیغاتی استفاده می کنند که راه خوبیست ) ولی مشکل اصلی اینجاست چون جسارتا برخی تجربه و نحوه صحیح استفاده از این سایتهای تبلیغاتی رو ندارن متاسفانه خسته و مایوس شده و در صورتی که میشه با همون روش بازاریابی خوبی پیدا کرد به دلیل نارضایتی از کارشون از گردونه خارج یا فکرشون میره سراغ راههای دیگر بازاریابی .
حالا من یکی از اشتباهاتی که باعث خسته و مایوس شدن بازاریاب میشه رو براتون عرض می کنم .
همون طور که می دونیم بیشتر از ۱۰۰۰ سایت تبلیغاتی کوچک و بزرگ به زبان فارسی هست که اکثرا سراغ بهترینش میرن که چند تاشو من در بالا مثال زدم .
حالا مشکل اصلی اینجاست که این بازاریابها فکر می کنن هر چی تو تعداد سایتهای بیشتری آگهی بدن بهتر جواب می گیرن و آگهی خودشونو تو چندین سایت کپی و درج می کنن که این کار جواب معکوس میده ( اینو مطمئن باشید )
همچنین برخی سراغ افرادی میرن که با استفاده از روبات ( نرم افزاری که به صورت اتوماتیک لیست چندین سایتو تو خودش داره .. مثلا ۳۰۰ تا / البته سایتهایی که برای ثبت آگهی کد دارن مشکل زاست براشون..بگذریم .. آگهی دادن که مثلا درج همزمان آگهی در ۵۰۰ سایت که برخی دستی یا با استفاده از همون نرم افزار یا غیره … بازدهی این کار ممکنه حتی از یک آگهی درج شده در یک سایت تبلیغاتی حتی با رتبه پایین هم کمتر باشه چون یکی از شاخص های آلگوریتم گوگل اینه که عاشق صفحات مفید و خواندنی ( فاقد کپی محتوا و عکس ) هست و اون صفحه رو بالا میاره .. بگذریم که نوع برنامه نویسی سایت از نظر قدرت یا ضعف عنوان و محتوا هم تاثیر گذاره .. تنها یه پولی هزینه کردین یا اگه خودتون انجام بدین خسته میشین
همین عامل یعنی درج کردن آگهی تو سایتهای مختلف وقت و زمان زیاد با حداقل بازدهی رو برای شما فراهم می کنه و بازاریاب خسته و مایوس میشه

بهترین شیوه استفاده از سایتهای تبلیغاتی برای بازاریابی یا درج آگهی 

حالا با هم به صورت لفظی یه آگهی تو سایت ایران تجارت درج می کنیم :


۱ – محصول ما اسمش هست ( ریش تراش براون ) نام حقیقی محصول یعنی ریش تراش حتما در اول عنوان قرار میگره و میتونه به ( ریش تراش دو کاره براون اصل آلمان ) تغییر کنه
همیشه عنوان اصلی آگهی رو سعی کنید با بهترین وضعیتی که کاربر یا مشتری در گوگل جستجو می کنه ( بیشتر از دو کلمه و کمتر از ۵۰ کاراکتر ) در نظر بگیرید . فراموش نکنید که اسپیس هم جزو کاراکتر بشمارید دلیلشم اینه که چون طولانی میشه بقیه ادامه عنوان در گوگل خونده نمیشه .


۲ – چه وبلاگ یا صفحه سایت تبلیغاتی مربوطه اولین جمله ای که در ابتدای قسمت توضیح آگهی می نویسید توضیحی باشه که هم کلمات کلیدی عنوان ، توش وجود داشته باشه و هم یه آگاهی تقریبا خلاصه شده نسبت به محصول رو به مشتری برسونه چون بیشتر اوقات در گوگل زیر عنوان ایندکس شده به رنگ آبی در زیر نویسش دو خط اول آگهی یا صفحه شما با رنگ مشکی و ریزتر قابل رویته و درصد کلیک کردن کاربر یا مشتری را با خوندن اون توضیح خلاصه بیشتر می کنه به فرض مثال
فروش ریش تراش قدرتمند دو کاره براون اورجینال ته تراش و موزن گوش و بینی اصل آلمان با گارانتی و مناسبترین قیمت بدون عوارض پوستی یا حساسیت
سپس با توجه به توضیحات فروشنده اصلی ..شما همان توضیحات و طرز کار محصول را مطالعه کرده و بدون کپی همان اطلاعات را با کمی تفاوت و حتی اضافه کردن برخی ویژگی های صحیح محصول در قسمت ویرایشگر یا توضیح محصول در آگهی درج می کنید .


۳ – چون بیشتر سایتها مانند ایفروش یا ایران تجارت تنها به آگهی های ویژه لینک می دن و شما از آگهی رایگان استفاده می کنید لینک مربوطه را با کمی فاصله کپی می کنی

لینک خرید و توضیحات بیشتر :
http://www.yoursite.com


۴ – انتخاب عکس : 
اگر بتوانید تصویر غیر کپی برای آگهی خود مثلا ریش تراش براون به نحوی حتی اگر عکس مربوط به یک ریش تراش دیگر ولی مشابه باشد گرفته یا طراحی کنید میتونم بگم تا ۴۰% افزایش بازدید را نسبت به استفاده از عکسهای تکراری که از سایتها و گوگل می گیرید قطعا خواهید داشت و در غیر این صورت ( نام عکس را در کامپیوتر خود تغییر دهید ) و اگر از وبلاگ استفاده می کنید به غیر از تغییر نام اصلی فایل حتما برای عکس هنگام آپلود یک عنوان از خودتون اضافه کنید البته سایتهای آگهی این امکان رو ندارن که چندان مشکلی نیست .
البته فراموش نشه که گوگل خیلی باهوشه و با تعویض نام عکس فریب نمی خوره و مثل عکس جدید نیست ولی من تجربه کردم که به هر حال تا حدودی تاثیر مثبت داشته !
برای اینکه بیشتر متوجه تاثیر معجزه آسای عکس جدید در رتبه صفحه بشید می تونم مثال بزنم و قصد این فقط آموزشه و اگه از نظر مدیر اشکال داره ممکنه حذف بشه
تو گوگل سرچ کنید صنایع نقره اصفهان .. ببینید رتبه چندم را با سرچ این عنوان در گوگل داره ( البته این صفحه ۸ ماهه که ویرایش و آپ دیت نشده .. سپس بزنید نقره اصفهان و غیره سپس باز سرچ و آمار بازدید صفحه را ببینید .. قصد من اینه که بدونید اگه این صفحه فاقد عکس جدید بود اصلا این رتبه رو نداشت .
در صورت دسترسی نداشتن به عکس جدید نیاز نیست خودتونو اذیت کنید و همون نام تصویر رو تغییر بدین هم بی اثر نیست .


۵ – کلمه های کلیدی
توجه داشته باشید کلمه های کلیدی باید از محتوای متن آگهی شما گرفته شده باشد و از کلمه های کلیدی نا مربوط به آگهی خود اجتناب کنید . پنج تا هفت کلمه عبارت یا واژگان کلیدی غیر تکراری می تواند مناسب و سرچ آگهی شما را افزایش دهد .
نکته ای که در رعایت و پاسخ گویی کلمه های کلیدی می توان به آن اشاره کرد اضافه کردن کلمه های خرید و فروش قبل از عبارت کلیدی می باشد مثل خرید ریش تراش براون – فروش ریش تراش براون …
لازم به ذکر است برخی از سایتها اجازه افزودن عبارتهای کلیدی را به صورت رایگان به کاربر نمی دهند که هم می توان در صورت تایید نکردن و اجازه ندادن سایت بی خیال شد و یا اینکه :


در پایین ترین قسمت متن محصول ۳ تا ۷ عبارت کلیدی نوشته و با خط تیره یا کاما ویگول از هم جدا کنید .
و در آخر اینکه در سایتهای تبلیغاتی برای آگهی های ویژه هزینه نکنید و فقط از آگهی های رایگان استفاده کنید .. اگر قصد دارید از آگهی ویژه استفاده کنید بهتر است از بنرهای تبلیغاتی در سایتهای دیگر استفاده کنید . اگر اصول و قوائد حقیر را در باب استفاده از سایتهای تبلیغاتی به قصد فروش کالا رعایت کنید جواب خواهید گرفت – وقت کمتری صرف می کنید – نیازی به شلوغ کردن سایتهای تبلیغاتی مختلف را ندارید و خلاصه بهترین راه جز این نیست .

نکات قابل توجه در زمان درج آگهی در سایتهای درج آگهی

 

  • عضویت در تمام این سایتها رایگان است و پس از ورود به سایت باید به دنبال دکمه یا لینکی به نام “عضویت” یا “ثبت نام” بگردید.
  • سعی کنید لینکی را اعلام کنید که در آن آدرس ایمیل و نام بازدید کننده سایتتان را جمع آوری می کنید یعنی لینک صفحه ای که برای ثبت ایمیل کاربران سایت خود در نظر گرفته اید.
  • سعی کنید آگهی کوتاه و جذاب باشد. البته منظور من از کوتاه این نیست که دو یا سه خط باشد که منظورم این است که زیاده گویی در کار نیاید.
  • آگهی خود را در دسته بندی کاملاً مربوط درج کنید.
  • در فواصل زمانی منظم پس از ارسال آگهی، به سایت بازگردید و آگهی خود را بروز نمایید.
  • عنوان آگهی را با کلمات کلیدی مربوط به موضوع آگهی انتخاب کنید و همچنین در متن آگهی از کلمات کلیدی استفاده کنید.

 

با توجه به نکات فوق نسبت به بازاریابی اینترنتی و افزایش ترافیک سایت خود اقدام نمایید تا شاهد پیشرفت بیزینس آنلاینتان باشید.

QR Code For: اموزش درج آگهی رایگان

درباره ی jizjiz

یک دیدگاه

  1. با تشکر از مطلب خوبتون
    موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.