سرخط خبرها

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی چییست؟

به فرایند جلب ترافیک با استفاده از شبکه های اجتماعی اطلاق می گردد. گسترش شبکه های اجتماعی فضاهای تازه ای برای تعامل کاربران اینترنت در سال های اخیر ایجاد نموده است. با توجه به این که داده های ارزشمندی از علاقه مندی ها و رفتارهای کاربران در این شبکه ها وجود دارد، استفاده از این امکانات برای معرفی خدمات و محصولات برندها مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

 

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی یا در اصطلاح، بازاریابی شبکه های اجتماعی عبارت است از مجموعه فعالیتهایی که برای افزایش بازدید سایت از طریق سایت های شبکه های اجتماعی صورت می پذیرد.
بازاریابی شبکه های اجتماعی پروسه ای است که در راستای تولید محتوای جذاب و جلب توجه بازدید کنندگان انجام میشود ، بطوریکه با به اشتراک گذاری مطالب توسط هر بازدید کننده مطالب مورد نظر به طور موثری در فضای شبکه های اجتماعی و بالطبع در فضای اینترنت گسترش یافته و از این طریق اهداف مورد نظر بازاریابی شبکه های اجتماعی بدون پرداخت هزینه خاصی از طریق سایت های شبکه های اجتماعی محقق میگردد.

یکی از بهترین روش های بازاریابی، بازاریابی اینترنتی است و یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی هم، بازاریابی شبکه های اجتماعی است. البته این نوع بازاریابی هم مثل انواع دیگر راه و رسم خودش را دارد.

 بازاریابی در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی امروزه در زندگی همه ما وجود دارد. ما هر عکس، فکر، ایده و یا هر لحظه از زندگی خود را با دوستانمان به اشتراک می گذاریم و لایک و کامنت دریافت می کنیم. 

حال این رسانه های اجتماعی می توانند برای یک کسب و کار در محیط بازاریابی اینترنتی، بسیار سود آور باشد. در زیر به توضیح پیرامون استراتژی هایی می پردازیم که می تواند باعث پیشرفت کسب و کار شما شود.

شبکه های اجتماعی بدون توجه به اندازه شرکتها، می توانند ارزش برند هر شرکتی را تنها با لایک زدن بالا ببرند. معمولا شش ماه طول می کشد تا به نتایج حاصل از SEO دست یابید و میزان بازدید از سایت شما افزوده شود. راهکار سریعتر ، استفاده از تکنیکهای بازاریابی شبکه های اجتماعی است

 مردم در شبکه های اجتماعی معاشرت می کنند، فعالیتهای اجتماعی دارند و شبکه های خود را به صورت آن لاین افزایش می دهند. شبکه های اجتماعی ترافیک بی نهایت بالایی ایجاد می کنند. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا با بهره گیری از شبکه های اجتماعی بازاریابی کرده و از مزایای آن بهره برداری کنید.

قراردادن محصول یا برند در مقابل دیدگان میلیونها نفر کاربر فعال در شبکه های اجتماعی، استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی پلت فرمهایی برای شما فراهم می کنند تا در آنها بیافرینید و در مورد کسب و کار خود زمزمه هایی را به وجود می آورید و در نهایت به نتایج سریعتری در برنامه بازاریابی خود دست یابید. به علاوه، این راهکار بر کیفیت لینکهای ورودی وب سایت شما می افزاید، ترافیک وب سایت را بالا می برد و به شما امکان کنترل بیشتری بر فرایند ایجاد تصویر از برند تان می بخشد.

 بازاریابی اینترنتی

شما می‌توانید از طریق سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی طرفدارانی فعال پیدا کنید که نه تنها از دوستداران برند شما هستند بلکه با share کردن برند شما حکم یک مبلغ و بازاریاب را نیز برای شما دارند.

 شبکه‌های اجتماعی با امکان tag شدن و share محصولات جدید برند شما توسط مشتریان یکی از بهترین راه های آگاهی سازی جمعیت انبوه است. بنابراین با ثبت حرفه و یا برند خود شما رسما «این امتیاز را به مشتریان خود می‌دهید که برای شما به عنوان هوادار تبلیغ کنند.

دریکی از تازه‌ترین نظرخواهی‌ها از صاحبان مشاغل مشخص شد که ۹۸% از افراد به این موضوع که شبکه‌های اجتماعی استفاده بازاریابی دارند و فرصت‌های غیر منتظره‌ای را در اختیار افرا د می‌گذارند اذعان دارند و البته از نظرات مشتریان خود هم مطلع می‌شوند.

شما می‌توانید بازدید کنندگان سایت شرکت خود را با برنامه‌های Plugin تشویق به هواداری خود در شبکه‌های اجتماعی کنید چرا که بازدید کنندگان سایت شما می‌توانند از هواداران فعال و بالقوه شرکت شما باشند.

برای مثال در شبکه اجتماعی facebook شما می‌توانید از امکان جدید Graph search استفاده کنید تا به راحتی علایق افراد بازار هدف خود را شناسایی کنید مثلاً اگر صاحب رستورانی در تهران هستید می‌توانید به انگلیسی تایپ کنید: علایق مشترک افرادی که رستوران ما را Like کرده‌اند. بدین ترتیب برای مثال در جواب خواهید داشت: آشپزی، فست فود و غیره که آگاهی شما را از مشتریان بازار هدفتان بالا می‌برد.

در شبکه‌های اجتماعی شما می‌توانید با مشتریان خود در مورد ایده‌های جدید بحث کنید، امروزه مشتریان دوست دارند حس کنند که در پروسه فعالیت کمپانی محبوب خود تاثیر گذار هستند. ولی فراموش نکنید موضوع اصلی بحث کردن نیست بلکه جذب ایده‌های جدید است. 

نکته دیگر در مورد وب سایت خود کمپانی هاست توجه داشته باشید که امروزه تبلیغات مفهومی و محتوایی شده‌اند بنابراین تنها با تامین کردن لیست‌هایی از قیمت و اجناس و کاتالوگ های اینترنتی موفقیت چندانی نخواهید داشت بلکه باید سعی کنید مفهومی را پرورش دهید و پشتیبانی کنید برای مثال دوست دار محیط زیست بودن.

QR Code For: بازاریابی در شبکه های اجتماعی

درباره ی jizjiz

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.