سرخط خبرها

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی یا همان Video Marketing یکی از بهترین و مدرترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی می باشد که هم اکنون بهترین شرکت ها و کسب و کارهای آنلاین از آن استفاده می کنند.

امروزه یکی از مهمترین کارهای مخاطبین در وبگردی در دنیای بزرگ اینترنت ، مشاهده کلیپ و ویدئو می باشد ، امروزه استفاده از ویدئو ، دیگر به یک نوع بازاریابی به نام بازاریابی ویدئویی تبدیل شده است ، که یکی از دلایل انتقال جذابیت به کاربران و افزایش بازدید تبدیل شده است …

همزمان با پیشرفت هایی که در علم طراحی سایت مشاهده میشود میتوان بالا رفتن میزان فروش محصولات را نیز مشاهده نمود. امروزه نسبت به گذشته افراد زیادی هستند که اقدام به خرید از مراکز فروش اینترنتی کرده و به فروشندگان اینترنتی اعتماد میکنند. اکنون که شرایط برای فروش بیشتر مهیا است بازاریابی نیز نسبت به گذشته نقش مهم تری ایفا خواهد کرد زیرا برای جذب مشتری بازاریابی بسیار مهم و حیاتی میباشد.

اصلی ترین روش بازاریابی ، بازاریابی متنی به همراه تصاویر محصولات است که به نوعی رایج ترین نوع تبلیغات و بازاریابی به حساب می آید اما امروزه افراد بسیاری روزانه به دنبال فایل های ویدئویی از محصول مد نظرشان هستند و این مسئله باعث رونق گرفتن بازاریابی ویدئویی نیز شده است.

اکثر کاربران اینترنتی امروزی کمی بی حوصله هستند و وقت کافی برای مطالعه یک متن چند صفحه ای را ندارند ولی در عوص عاشق مشاهده و گوش دادن به فیلم و کلیپ های جذاب در همه ی زمینه ها می باشند .

هر روز حداقل ۴ میلیارد ویدئو مشاهده میشود میدانید گوگل صاحب یوتیوب نیز هست به همین دلیل ویدئوها یوتیوب براحتی رتبه های بالا میی گیرد و برای سئو سایت بسیار موثر هستند و حتی بسیاری از آنها در چند دقیقه رنک بالایی سئو میگیرند. در ایران نیز سیستم های اشتراک ویدئو مانند آپارات نیز بخوبی در گوگل رتبه میگیرند و بطورکلی در آخرین الگوریتم های گوگل ویدئو برای سئو نقشی بسار مهم دارند youtube کانالهای را فراهم می آورد که از طریق تعدادی ویدئو کسب و کارهای کوچک و حتی محلی شما میتوانند از گوگل نتایج بهتر محلی بگیرد و بصورت کلی برای سئو بسیار مفید است.

امروزه استفاده از ویدئوها به عنوان یک بازاریابی ویدئویی ، به یک کسب و کار تبدیل شده است ، شما با استفاده از یک ویدئو می توانید محصولات شرکت خود را به طور کاملا هوشمندانه تبلیغ نمائید ، این کار باعث آسان تر شدن زندگی برای مخاطبان اینترنتی می شود ، در این مقاله سعی شده روش هایی را ذکر کرده باشیم که با عمل کردن به این روش ها می توانید بازاریابی ویدئویی خوبی برای کمپانی خود راه اندازی کنید.

– ویدئویی را منتشر کنید که چیزی برای گفتن داشته باشد!

سعی کنید ویدئو هایی را منتشر کنید که باب میل کاربران باشد ، یا حداقل آموزش و نکات جالبی را برای مخاطبان بازگو کند ، این ویدئو ها  می توانند چندین دسته باشند :

  • پاسخ به سوالات مخاطبان و مشتریان
  • تبلیغات جذابانه محصولات
  • قرار دادن نکات و ترفندهای جذب کننده همانند “۵ روش برای افزایش ترافیک سایت”

-از Call To Action ها استفاده کنید ( پخش ویدیو در شبکه های اجتماعی)

لینک های ویدئویی خود را در یوتیوب و همچنین جوامع مجازی به ویژه گوگل پلاس و فیس بوک قرار دهید زیرا با اینکار میزان بازدید از ویدئوی خود را افزایش داده و باعث افزایش ترافیک وب سایتتان شده اید که همین مسئله سبب افزایش فروش شما نیز خواهد شد.

سعی کنید علاوه بر اینکه ویدئوی خود را منتشر می کنید ، دکمه ها و امکاناتی را برای کاربران خود تدارک ببیند که آنها بتوانند فیلم های شما را به اشتراک بگذارند ، آنها را Like کنند و حتی به دوستان خود از طریق ایمیل اطلاع دهند ، این کار باعث پخش شدن سریع ویدئوی شما می شود.

-ویدئو های خود را سئو کنید!

سعی کنید ویدئوهای خود از چندین لحاظ بهینه کنید:

  • استفاده مناسب از تگ Keyword
  • استفاده مناسب از تگ Descripting
  • آدرس URL مرتبط با محتوای ویدئو
  • انتخاب نام مناسب برای ویدئو ، به عنوان مثال نام jizjiz.mp4 بسیار بهتر از نام  ۱۲۳۴۵۶۷۸۹٫mp4 می باشد

-پاسخ به مشتریان

اگر یکی از مشتریان از شما انتقاد ، پیشنهاد و تعریفی کرد ، سعی کنید ویدئوی را تدارک ببیند که از پاسخ این مخاطب را بدهید ، این کار برای جذب مخاطب بسیار ارزنده است .

-هدف خود را در هر ویدئو ، به یک موضوع تمرکز کنید

سعی نکنید در یک ویدئوی ۶۰ ثانیه ای ، ۱۵ مطلب را توضیح ندهید؟! ، بهترین کار این است که در هر ویدئو فقط درباره یک محبث ، یک سوال توضیح و پاسخ داده شود.

-ویدئوها را در هاست خود آپلود نمائید

سعی کنید همواره تمام ویدئوها  رادر هاست خود ذخیره شود ، به عبارتی دیگر در سایت های دیگر آپلود نکنید ، در ضمن کاری کنید که کاربران در سایت شما به راحتی بتواند ویدوئها را مشاهده کند ، در ایجاد امکان راحتی برای کاربران خلاق باشید .

-ویدئوها کوتاه ولی مفید باشد

سعی کنید به جای اینکه یک فایل ۱۰ دقیقه ای از محصولتان روی سایت قرار دهید از ۵ فایل ۲ دقیقه ای استفاده نمائید تا اولا کاربران به راحتی فایل های شما را مشاهده و یا دانلود نمایند دوما از هر عملکرد یا ویژگی خاص محصولتان یک فایل اختصاصی قرار دهید تا بازدیدکننده به راحتی با ویژگی های منحصر به فرد و یا کارایی محصولتان آشنا شود . درضمن به یاد داشته باشید که فایل های شما همیشه در دسترس باشند و هرگز از کار نیافتند زیرا خراب بودن لینک ها باعث از بین رفتن اعتماد بازدیدکننده و در نتیجه کاهش فروش شما خواهد شد.

همواره یادتان باشد که فیلم های بلند مدت در سایت خود به منتشر نکنید ، چون کاربران اینترنت بی حوصله اند! ، سعی کنید هر ویدئو بین ۱ تا ۲دقیقه باشد ولی نکاتی اساسی و مهم را بیان کند .

شما با استفاده از بازاریابی ویدئویی می تواند به اهدافی چون برندیگ، بازاریابی اینترنتی، افزایش بازدید کننده و کسب ترافیک هدفمند، کسب رنکینگ بالای موتورهای جستجو و… برسید. 
QR Code For: بازاریابی ویدئویی

درباره ی jizjiz

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.