سرخط خبرها

روش های بازاریابی ویدیویی چیست؟

اگر تا به حال در مورد بازاریابی ویدئویی شنیده اید ولی نمی دونید که چطوری این کار را شروع کنید،این مقاله برای شماست.

امروزه یکی از مهمترین کارهای مخاطبین در وبگردی در دنیای بزرگ اینترنت ، مشاهده کلیپ و ویدئو می باشد ، امروزه استفاده از ویدئو ، دیگر به یک نوع بازاریابی به نام بازاریابی ویدئویی تبدیل شده است ، که یکی از دلایل انتقال جذابیت به کاربران و افزایش بازدید تبدیل شده است .

شکی وجود ندارد که بازاریابی ویدیویی در حال رشد است و از اصلی ترین شاخه های بازاریابی اینترنتی است. تحقیقات موسسه فورستر نشان می دهد که استفاده از ویدیوهای موثر در صفحات وب سایت ۵۰ برابر رتبه آن صفحه وب سایت را بالاتر از استفاده از متون می برد. این آمار چشمگیر است.
بازاریابی ویدیویی آنلاین، کسب و کارها را برای بازدیدکننده ها جذاب می کند. شاید فکر می کنیم که ساخت ویدیوهای آنلاین و انتشار آن در اینترنت هزینه زا باشد اما بخاطر داشته باشیم که ساخت یک ویدیوی جذاب از کسب و کار، سالها بازخورد خواهد داشت.
این ویدیوها در شبکه های اجتماعی و رسانه های ویدیویی دست به دست می شود و به اشتراک گذاشته می شود. می توان گفت اگر ویدیوی آنلاین شما بدرستی ساخته شده باشد و استراتژی خوبی داشته باشد به صورت تمام نشدنی در پهنه اینترنت گشت خواهد زد و کاربران زیادی آن را خواهند دید.

 روش های بازاریابی ویدیویی چیست؟

اکثر کاربران اینترنتی امروزی کمی بی حوصله هستند و وقت کافی برای مطالعه یک متن چند صفحه ای را ندارند ولی در عوص عاشق مشاهده و گوش دادن به فیلم و کلیپ های جذاب در همه ی زمینه ها می باشند .

امروزه استفاده از ویدئوها به عنوان یک بازاریابی ویدئویی ، به یک کسب و کار تبدیل شده است ، شما با استفاده از یک ویدئو می توانید محصولات شرکت خود را به طور کاملا هوشمندانه تبلیغ نمائید ، این کار باعث آسان تر شدن زندگی برای مخاطبان اینترنتی می شود ، در این مقاله سعی شده روش هایی را ذکر کرده باشیم که با عمل کردن به این روش ها می توانید بازاریابی ویدئویی خوبی برای کمپانی خود راه اندازی کنید.

چگونه از بازاریابی ویدئویی برای کسب و کار استفاده کنیم؟

در زیر راه کار هایی جهت موفقیت در بازاریابی ویدیویی ذکر شده است :

 

-ساخت ویدیو سبک مصاحبه :

-یکی از راه ها ایجاد ویدئو مصاحبه است.شخصی می تواند با شما مصاحبه کند و از جایگاه مشتری سوالاتی را که در ذهن مشتریان وجود دارد از شما بپرسد. اگر مصاحبه طبیعی باشد بسیار بهتر است٬اما اگر تهیه شده توسط خود شما هم باشد موردی ندارد چرا که هدف این ویدئو پاسخ گویی به سوالات احتمالی مشتری است.اما از فریب کاری و اغراق دوری کنید.

این مصاحبه می تواند به صورت مجزا هم باشد،به این صورت که به هرکدام از سوالات مشتریان در قالب یک ویدئوی آموزشی پاسخ دهید.در حال حاضر سایت های کمی هستند که از ویدئو به این صورت استفاده می کنند. اگر به ویدئو های مت کاتز مدیر ارشد تیم مقابله با اسپم گوگل نگاه کرده باشید به این صورت تهیه شده است.در این مدل ویدئو ها شما شخصا جلوی دوربین قرار دارید و به سوالات پاسخ کوتاه میدهید.
اما مواردی وجود دارد که کسب و کار شما حول و حوش یک سرویس است،در واقع شما ارائه دهنده ی یک سرویس خاص هستید،بنابراین همه چیز حول این محصول می چرخد در این نوع کسب و کار شاید بهتر باشد که در ویدئو محصول شما تبلیغ شود و نشان داده شود که چگونه نیاز مشتریان را برطرف می کند. لذا کمی با ویدیوهای قبلی تفاوت دارد و شما دیگر مستقیما جلوی دوربین به پاسخ گویی سوالات نمی پردازید.
در تولید ویدیو خیلی لزومی ندارد با عجله رفتار کنید اما به یاد داشته باشید که حرکت کند موجب از بین رفتن صبر و حوصله شما خواهد شد.بهتر است از یک سرعت مناسب در تولید ویدئو برخوردار باشید و به طور منظم به حرکت بپردازید.

 

– اگر شرکت شما تا به حال جایزه ای از مرکزی معتبر دریافت کرده و یا مرکزی معتبر شما را معرفی و بررسی کرده.می توانید ویدئوی آن را قرار دهید و یا از افتخارات خود یک ویدئو تهیه کنید.دقت کنید در این کار زیاده روی نکنید چرا که افراد قصد ندارند به تنهایی از افتخارات شما با خبر شوند اما وقتی از خدمات شما با خبر شدند بد نیست در مورد سابقه شما هم کمی اطلاعات داشته باشند.

-یکی از روش های دیگر این است که از رضایت صددرصد برخی مشتریان ویدئو هایی جذاب تهیه کنید.این ویدئو تنها به این دلیل نیست که به مشتریان نشان دهید که دیگران راضی هستند بلکه نشان دهید که این مشتریان چگونه با شما آشنا شدند؟در ابتدا چه ترس هایی داشتند؟این ترس ها چگونه برطرف شد؟پروسه انجام کار به چه صورت بود؟ و در کل اطلاعاتی که می تواند برای مشتریان احتمالی مفید واقع شود.ویدئو اگر به شکل صحیح تهیه شود به شدت موثر خواهد بود.دقت کنید این نوع ویدئوها در مکان هایی که احتمال وجود مشتری های شرکت شما وجود دارد موثرتر خواهد بود.

 

-ویدئویی را منتشر کنید که چیزی برای گفتن داشته باشد!

سعی کنید ویدئو هایی را منتشر کنید که باب میل کاربران باشد ، یا حداقل آموزش و نکات جالبی را برای مخاطبان بازگو کند ، این ویدئو ها  می توانند چندین دسته باشند :

  • پاسخ به سوالات مخاطبان و مشتریان (اگر یکی از مشتریان از شما انتقاد ، پیشنهاد و تعریفی کرد ، سعی کنید ویدئوی را تدارک ببیند که از پاسخ این مخاطب را بدهید ، این کار برای جذب مخاطب بسیار ارزنده است .)
  • تبلیغات جذابانه محصولات
  • قرار دادن نکات و ترفندهای جذب کننده

 

-از Call To Action ها استفاده کنید :

سعی کنید علاوه بر اینکه ویدئوی خود را منتشر می کنید ، دکمه ها و امکاناتی را برای کاربران خود تدارک ببیند که آنها بتوانند فیلم های شما را به اشتراک بگذارند ، آنها را Like کنند و حتی به دوستان خود از طریق ایمیل اطلاع دهند ، این کار باعث پخش شدن سریع ویدئوی شما می شود.

 

-اشتراک گذاری ویدئو ها : 

سعی کنید همیشه از ویدئو ها برای ارتباط با شبکه اجتماعی آنلاین خود استفاده نمایید. ویدئو بهترین واسطه برای ارتباط است و اقبال عمومی به سمت ویدئو های آنلاین در حال افزایش است. اعضای شبکه های اجتماعی آنلاین از ویدئو ها برای ارسال پیام و یا پاسخ دادن به پیام های دیگر اعضا استفاده می نمایند. تولید چنین ویدئو هایی برای شما هزینه چندانی نخواهد داشت ولی تاثیرات آن بر بازدید کننده ها بسیار زیاد است.

 “معمولا مدیران مشتریان پرو پا قرص ویدئو ها هستند زیرا که دیگر زمانی را صرف گشت زنی در وب سایت ها نخواهند نمود و بلافاصله تمام اطلاعاتی را نیاز دارند بدون زحمت بدست خواهند آورد. “

ویدئو ها فقط به سایتهای مختص ویدئو محدود نمی شوند و بسیاری از سایتهای شبکه اجتماعی دیگر نیز به کاربران اجازه آپلود ویدئو را می دهند. مانند Facebook ، twitter ، گوگل پلاس 

این ویدئو ها می توانند در بخشی از پستهای بلاگ شما قرار گیرند یا حتی به عنوان مطلب اصلی پست ها شما در نظر گرفته شود.

 

-ویدئو های خود را سئو کنید!

برای بازخورد بیشتر بازاریابی ویدیوی، در هنگام ساخت ویدیو، اصول پایه در استفاده از کلمات کلیدی را رعایت کنید. برای مثال در بهینه سازی ویدیو یوتیوب، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب و مرتبط را در تایتل و نام ویدیو، توضیحات و تگ ها استفاده کرده اید.
از متون وب سایت خود برای نشان دادن نقشه راه به گوگل استفاده کنید و ویدیو خود را در وب سایت در میان متون مرتبط Embed کنید تا موتورهای جستجوگر ارتباط آن را راحت تر با کلمات کلیدی درک کنند و ویدیو شما بر روی کلمات و عبارات کلیدی مناسب در موتورجستجوگر گوگل فهرست شود. برای مثال اگر کلمه کلیدی شما “سانترال” است بهتر است از عبارت کلیدی “تلفن سانترال پاناسونیک” استفاده کنید تا شانس بیشتری برای حضور در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر داشته باشید.

 

باافزایش توجه عمومی به ویدئو های آنلاین، افراد بیشتری به صورت مستقیم در سایتهای ویدئو مانند Youtube و سرچ ویدئویی گوگل جستجوی خود را انجام می دهند.

سعی کنید ویدئوهای خود از چندین لحاظ بهینه کنید:

  • استفاده مناسب از تگ Keyword
  • استفاده مناسب از تگ Descripting
  • آدرس URL مرتبط با محتوای ویدئو
  • انتخاب نام مناسب title برای ویدئو ، به عنوان مثال نام jizjiz-ir.mp4 بسیار بهتر از نام  ۱۲۳۴۵۶۷۸۹٫mp4 می باشد

 

-افرایش رنکینگ سایت :

 ویدئو ها در رنکینگ سایت تأثیر بسزایی دارد و اگر به صورت صحیح مورد استفاده قرار بگیرند باعث افزایش بازدیدکنندگان می شود. این افزایش ترافیک، افزایش مشتری (نرخ تبدیل) و همچنین افزایش فروش را به دنبال دارد.

علاوه بر این ویدئو ها به بهبود رنکینگ سایت شما کمک می کنند و با استفاده از آنها شما را به صفحه ۱ گوگل هدایت می کنند.

هر روز حداقل ۴ میلیارد ویدئو مشاهده میشود میدانید گوگل صاحب یوتیوب نیز هست به همین دلیل ویدئوها یوتیوب براحتی رتبه های بالا میی گیرد و برای سئو سایت بسیار موثر هستند و حتی بسیاری از آنها در چند دقیقه رنک بالایی سئو میگیرند.
در ایران نیز سیستم های اشتراک ویدئو مانند آپارات نیز بخوبی در گوگل رتبه میگیرند و بطورکلی در آخرین الگوریتم های گوگل ویدئو برای سئو نقشی بسار مهم دارند

برای تحقق این امر باید به خوبی بر روی عنوان و شرح ویدئوی خود فکر کنید. به گونه ای که بهترین کلمات کلیدی مرتبط را شامل شود و فراموش نکنید که هر جا لازم است از لینک ها استفاده کنید. زیرا لینک ها نیز به بهبود رنکینگ بسیار کمک خواهد کرد. (در مورد قبل :-ویدئو های خود را سئو کنید! توضیح داده شد)

 

-از یک موضوع ونام مناسب برای ویدیو استفاده کنید.

درست مانند پست ها در وبلاگها، روزنامه ها و مجله ها نام و تایتل ویدیو باید توانایی جذب بازدید داشته باشد.

به دو دلیل انتخاب نام اهمیت دارد:

  • اول اینکه انتخاب تایتل مناسب در ویدیو توجه بازدیدکننده را به خود جلب خواهد کرد و
  • دوم اینکه زمانی که از کلمات کلیدی مناسب در تایتل ویدیو خود استفاده می کنید، درصد دیده شدن ویدیو شما در هنگام جستجو توسط کاربران زمانی که کلیمه کلیدی مورد نیاز خود را جستجو می کنند، افزایش می یابد!

بیاد داشته باشید گوگل صاحب رسانه ویدیویی یوتیوب است، پس یک ارتباط تنگاتنگ میان جستجو در گوگل و نمایش ویدیوهای یوتیوب وجود دارد.


-تولید محتوای عالی و کاربردی

بهتر است کمی به این فکر کنیم که بازدیدکننده ایده آل ویدیو ما چه کسانی هستند. چه چیزی از نگاه بیننده ویدیو ما باارزش و مفید است؟ چه چیزی شما می توانید به آنها آموزش دهید؟ اگر اطلاعات مهم و ارزشمند به بیننده ارائه می کنید، از طرف دیگر مهارت و تخصص خود را به نمایش می گذارید، پس راه موفقیت ویدیو آنلاین شما در ارائه اطلاعات ارزشمند و کاربردی به کاربران است. البته این روش در ارتقا و رشد برند شما نیز تاثیرگذار خواهد بود!
البته به یک نکته توجه کنید: ویدیو شما نباید خسته کننده و طولانی باشد، تلاش کنید تا توجه بازدیدکننده را در یک ویدیو کوتاه و مفید حفظ کنید. معمولاً سعی کنید ویدیو از ۵ دقیقه بیشتر نباشد.

-آدرس URL وب سایت خود را در ویدیو استفاده کنید.

در زمان تغییرو ویرایش ویدیو، جایی را برای اضافه کردن متون به ویدیو در نظر داشته باشید و یک راه عالی برای در معرض دید قرار گرفتن بیشتر بینندگان اضافه کردن آدرس وب سایت به این متون است.

 

 

-حتماً جایی برای برند خود در نظر بگیرید.

برای رسیدن به اهداف برند، از لوگو شرکت یا برند خود در یک جا از ویدیو استفاده کنید. می توانید این کار را در هنگام ویرایش ویدیو انجام دهید. سمت چپ بالای ویدیو جای خوبیست برای قرارگرفتن لوگو برند شما یا اینکه می توانید در لحظات مهم ویدیو، برند خود را به نمایش در بیاورید.

 

-لینک های HTML بسازید.

زمانی که ویدیو خود را در رسانه های ویدیویی مانند یوتیوب و کانال های ویدیویی ایرانی مانند آپارات آپلود می کنید، می توانید در قسمتی توضیحات کوتاهی در مورد ویدیو بنویسید. سعی کنید اینجا لینک صفحه وب سایت خود را که در آن توضیحاتی از کسب و کار خود داده اید را در این توضیحات قرار دهید. فرصت بسیار خوبی است که بیننده را به سمت وبسایت خود هدایت کنید.

 

 

-فراتر از یوتیوب و آپارات بروید.

کاربران و مردم زیادی هستند که ویدیوهای خود را بر روی یوتیوب آپلود می کنند. حتماً ویدیو را در وب سایت خود Embed کنید. این باعث می شود کاربران و بینندگان زمانی را برای دیدن ویدیو در وب سایت صرف کنند و در اسارت جذابیت ویدیوهای شما بمانند! الگوریتم گوگل تعداد بازدید از ویدیو ها را در نظر می گیرد، و استفاده از Embed ویدیو کمک بسیاری به گوگل و موتورجستجو در شمردن تعداد بازدید می کند. خیلی مهم است که ویدیو شما در نتایج موتورهای جستجوگر به نمایش در بیاید!

 

-هدف خود را در هر ویدئو ، به “یک” موضوع تمرکز کنید

سعی نکنید در یک ویدئوی ۶۰ ثانیه ای ، ۱۵ مطلب را توضیح ندهید؟! ، بهترین کار این است که در هر ویدئو فقط درباره یک محبث ، یک سوال توضیح و پاسخ داده شود.

-ویدئوها را در هاست خود آپلود نمائید

سعی کنید همواره تمام ویدئوها  رادر هاست خود ذخیره شود ، به عبارتی دیگر در سایت های دیگر آپلود نکنید ، در ضمن کاری کنید که کاربران در سایت شما به راحتی بتواند ویدوئها را مشاهده کند ، در ایجاد امکان راحتی برای کاربران خلاق باشید .

-ویدئوها کوتاه ولی مفید باشد

همواره یادتان باشد که فیلم های بلند مدت در سایت خود به منتشر نکنید ، چون کاربران اینترنت بی حوصله اند! ، سعی کنید هر ویدئو بین ۱ تا ۲ دقیقه باشد ولی نکاتی اساسی و مهم را بیان کند .

-اگر شما یک محصولو یا سرویسی دارید که این سرویس قابل نمایش در ویدئو است٬می توانید ویدئو در مورد محصول و یا سرویس خود تهیه کنید و به طور مفصل در مورد ویژگی این محصول و یا سرویس توضیح دهید و آن را در ویدئو به نمایش بگذارید.

-ویدیوی شما کوتاه باشد و بر این اساس طراحی شده باشد که افراد را ترغیب به انجام کاری کند.و این کار می تواند توسط دادن آدرس ایمیل و یا ثبت نام در سایت شما باشد باز این طریق افراد وارد برنامه بازاریابی ایمیلی شما نیز میشوند.

 

در این مقاله نکات و دیدگاه ها و تفکراتی که باید قبل ازتهیه ویدئو و کار ویدئو مارکتینگ داشته بیان شد.بهتر است کمی وارد جزئیات شوید و در مرحله تهیه ویدئو هم نکاتی را مطالعه بفرمایید.

QR Code For: روش های بازاریابی ویدیویی چیست؟

درباره ی jizjiz

یک دیدگاه

  1. شاید قبل از اینکه به موضوع ساخت ویدیو پرداخته بشه بهتر باشه آمار جالب ویدیو مارکتینگ رو نگاهی بندازیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.