سرخط خبرها

روش های طبیعی برای مقابله با آلرژی

آلرژی

آلرژی چیست؟

آلرژی واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف است .یکی از مسائلی که برخی از مردم با آن در فصل بهار، مواجه می‌شوند، آلرژی فصل بهار است. این آلرژی ناشی از استنشاق گرده‌های گیاهی ناشی از گرده‌افشانی گیاهان است. به عبارت بهتر آلرژی فصلی واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن به موادی است که به ظاهر، مضر نبوده و بی‌ضرر هستند، اما بدن نسبت به آنها واکنش‌های شدیدی نشان می‌دهد. این آلرژی یکی از شایع‌ترین انواع آلرژی‌هاست.

 

عوامل بروز آلرژی چیست:

دکترمحمود موحدی فوق تخصص ایمونولوژی آسم وآلرژی، علت اصلی حساسیت های فصلی به ویژه در فصل بهار را گرده افشانی گیاهان بیان می کند. وی می گوید:«حساسیت فصلی ناشی از گرده افشانی گیاهان به تناسب شرایط جغرافیایی وگیاهان آلرژی زای مناطق مختلف کشورمتفاوت است.»

علایم و نشانه های آلرژیتقریبا یک چهارم جمعیت جهان از عوارض آلرژی رنج می‌برند. از سوی دیگر، زندگی شهرنشینی و صنعتی‌شدن، به‌دلایل مختلف، باعث افزایش آمار مبتلایان به آلرژی فصلی شده است.دکتر محمود موحدی ، فوق تخصص ایمونولوژی آسم وآلرژی ، گفت:« نشانه ها و عوارض حساسیتهای فصلی شامل ،آبریزش بینی، ریزش اشک، سرفه وعطسه ازجمله علا ئم آلرژی است که به علت مصرف داروها ، مواد شیمیایی وحتی شرایط فیزیکی خاص ایجاد می شود».محمود موحدی دراین باره گفت: «آثار ناشی ازحساسیتهای فصلی درچشم ودستگاه تنفسی بروزمی کند».وی در ادامه گفت: « حساسیت فصلی درچشم موجب ورم ملتهبه بهاره، در دستگاه تنفسی فوقانی باعث گرفتگی، خارش وآب ریزش بینی و دردستگاه تحتانی تنفسی موجب سرفه، خس ،تنگی نفس می شود».

 

روش های مقابله با آلرژی فصلی:

اولین قدم برای مقابله با این مشکل، بهبود عملکرد سیستم ایمنی است. گنجاندن مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها مثل میوه‌ها، سبزیجات و چربی امگا ۳ به رژیم غذایی شما را تا حد زیادی به این هدف نزدیک می‌کند. به این ترتیب توصیه می‌شود که یک رژیم غذایی مقوی و سالم را دنبال کنید.حتما از مکمل‌های طبیعی با طیف کامل و طبق تجویز پزشک برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنید.با افزایش مصرف موادغذایی ضد التهابی مثل روغن ماهی و میوه و سبزی از علائم التهابی آلرژی فصلی به میزان قابل توجهی بکاهید.از مواد غذایی و مکمل‌های حاوی فلاوونوئید بیشتر استفاده کنید.برای کاهش التهاب در بدن از مواد حاوی کاروتنوئید مثل اسفناج و سیب زمینی شیرین بیشتر مصرف کنید.حتما اسیدهای چرب امگا ۳ در فهرست غذایی روزانه خود بگنجانید.مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید.خوراکی‌هایی مثل قند و لبنیات را که به آنها حساسیت دارید، شناسایی کرده و تا حد امکان از مصرف آنها پرهیز کنید.

حتما روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

 

QR Code For: روش های طبیعی برای مقابله با آلرژی

درباره ی admin2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.