سرخط خبرها

سالاد میوه رژیمی

چگونه می‌توان چربی‌های اضافی بدن را سوزاند و از بین برد؟ برای این کار روش‌های متفاوتی وجود دارد. همه کارشناسان شنا کردن را روش مناسبی برای سوزاندن چربی‌ها و همچنین به دست آوردن آرامش می‌دانند. آنها به افراد پیر و چاق شنا کردن و انجام حرکات ایروبیک را پیشنهاد می‌کنند. حرکات ایروبیک در آب تاثیر زیادی در لاغر شدن دارد؛ اما فراموش نکنید که نباید خود را در آب خسته کنید. همه افراد به محض کاهش فعالیت‌های فیزیکی، شروع به چاق شدن می‌کنند؛ بنابراین برای جلوگیری از چاقی و انباشته شدن چربی‌های اضافی در بدن هیچ‌گاه نباید از حرکات ورزشی و در ساده‌ترین شکل، پیاده‌روی غافل شد.

 

یکی دیگر از شیوه‌های کاهش وزن، سوزاندن چربی‌ها از طریق یک برنامه غذایی صحیح است. این اتفاق از طریق تغییر فرایندهای فیزیکی غذاهایی که مصرف می‌شود، می‌افتد. خوردن غذاهای سالم و بی‌خطر در کاهش وزن و افزایش سرعت این روند تاثیر بسزایی دارد.

رژیم‌های غذایی سالم که باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شوند، حاوی :  میوه‌ها، سبزیجات، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های اندک هستند.

در واقع هر غذایی که خوردن آن برای جسم ما ضروری است، فقط باید در حد نیاز بدن خورده شود و به این برنامه، برنامه غذایی متعادل می‌گویند. برای این منظور نباید از قندهای مصنوعی و نوشیدنی‌های فرآوری شده زیاد استفاده کرد. به جای این محصولات غیرطبیعی بهتر است از میوه‌های طبیعی استفاده شود.

غذاهای کم کالری ضمن اینکه نیروی لازم بدن را تامین می‌کنند، موجب چاق شدن نمی‌شوند. اگر تصمیم گرفته‌اید که لاغر شوید، آب زیاد بنوشید . این کار باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و افزایش سوخت و ساز بدن به سوزاندن چربی‌ها و کاهش وزن کمک می‌کند. در ضمن، سموم بدن نیز دفع می‌شوند. با نوشیدن آب زیاد می‌توانید مطمئن باشید که بدن‌تان به اندازه کافی مایعات در دسترس دارد. برای جلوگیری از پر خوری، به آهستگی غذا بخورید و غذاها را به طور کامل بجوید.

 آیا خوردن میوه در وعده غذایی صبحانه باعث لاغری می‌شود؟

خیر، خوردن میوه به تنهایی و به جای صبحانه باعث افزایش قندخون می‌شود و برای کاهش وزن باید میزان قندخون را تنظیم کرد. بالا و پایین رفتن قندخون باعث می‌شود فرد نیاز بیشتری به خوردن چیزهای شیرین و پر قند احساس کند. خوردن قندهای ساده و میوه‌های بسیار شیرین مثل موز، انبه و خرما، باعث افزایش قندخون می‌گردد و افزایش قندخون نیز در برخی افراد ایجاد مشکلات جدی می‌کند. ضمن اینکه قند اضافی بدن در کبد ذخیره می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش قند خون و جلوگیری از افزایش آن از طریق خوردن میوه‌ها این است که آنها در کنار آمینواسیدها، فیبرها و چربی‌ها مصرف شوند. مثلا سعی کنید میوه‌ها را همراه با آجیل‌ها بخورید یا اینکه از چربی‌های امگا ۳، بذر کتان و شاهدانه در کنار میوه‌ها استفاده کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم برای صبحانه خود از سبزیجات و آب سبزیجات استفاده کنید و یا حتی روز خود را با سالاد شروع کنید؛ به این ترتیب سطح انرژی‌تان افزایش می‌یابد، ولی نگران چربی و کالری بالا نخواهید بود.

 سالاد میوه رژیمی

میوه‌های سالم

میوه‌های توتی
توت‌ها بیشتر از سایر میوه‌ها مکانیسم بدن را تنظیم می‌کنند. آنها سرشار از فیبر، ویتامین و املاح هستند که می‌توانند از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت کنند. در این مورد نیز توت وحشی ترجیح دارد توت وحشی را می‌توان فریز کرد و در هر موقع از سال مصرف نمود.

آواکادو
منبع خوبی از چربی‌های اولیه و برای سلامتی بسیار مفید است. آواکادو سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و املاح می‌باشد و سوخت مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. بافتی خمیری دارد و رنگ آن سبز است.

انجیر
انجیر حاوی پتاسیم، کلسیم و آهن است و انجیر تازه بسیار مغذی‌تر از انجیر خشک می‌باشد. انجیر خشک حاوی غلظت ناسالمی از قند طبیعی است. در صورت استفاده از انجیر خشک، هیچ‌گاه در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

انار
بهترین میوه که به بهترین شکل جذب خون می‌شود و بیشترین حفاظت را از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد می‌کند، انار است. انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست.

سیب
سیب نیز سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، املاح و آنتی‌اکسیدان‌هاست.وقتی میوه‌های بسیار شیرین مثل موز و انبه می‌خورید، بهتر است از مقداری کاهو، آواکادو و میوه‌های سبز در کنار آنها استفاده کنید.

سالاد میوه رژیمی

سودمندی های سالاد برای صبحانه

هر نوع سالادی که دارای میوه و سبزیجات تازه است مغذی تر از صبحانه های معمول خواهد بود. مصرف میوه و سبزیجات سبب کاهش خطر بروز بیماری های قلبی، سکته، دیابت، سرطان، پوک یاستخوان و سنگ کلیه می شود. همچنین میوه و سبزیجات تازه نقش مهمی در جلوگیری از چاقی و افزایش وزن دارند. همچنین مواد معدنی و ویتامین های یک سالاد بسیار بیشتر از صبحانه های معمول است. 

 سالاد میوه رژیمی

چه زمانی سالاد بخوریم؟

دلایل علمی زیادی دال بر نقش موثر مصرف سالاد در کاهش وزن وجود دارد. نخست آنکه برخی دانشمندان به این نتیجه رسیدند که متابولیسم بدن افرادی که به صورت منظم هر روز صبح سالاد می خورند، افزایش می یابد. دوم آنکه مواد موجود در سالاد به ویژه سالاد هایی که حاوی میوه و سبزیجات فراوان و حتی انواع لوبیا هستند کالری کمی دارند ولی باعث ایجاد حس سیری می شوند. این مواد فیبر زیادی دارند و فیبر موجود در آنها سبب حفظ حس سیری و گرسنه نشدن می شود که این امر نقش پررنگی در ادامه رژیم لاغری دارد.

انواع سالاد

سالادهای مخلفی در دنیا وجود دارد. سالاد میوه یکی از آنهاست. اگر سالاد میوه به همراه ماست مصرف شود نتیجه بهتری به همراه دارد. سالادهای حاوی پاستای سبوس دار، برنج قهوه ای و یا انواع لوبیا سبب حفظ انرژی در بدن در بازه زمانی طولانی تر می شوند. 

هشدار در مورد سالادها

بیشتر کالری موجود در سالاد به خاطر سس آن است. اگر می خواهید گرفتار اضافه وزن نشوید و یا از وزن فعلی خود بکاهید، از میزان سس سالاد کاسته و مواد تازه موجود در آن را افزایش دهید. 

 سالاد میوه رژیمی

 

تهیه سالاد صبحانه

مقداری کرفس، کلم، جعفری و خیار را با هم ترکیب کنید و کمی آب لیموترش روی آنها بچکانید. (بهتر است یک عدد سیب و یک عدد هویج خردشده نیز به سالاد خود بیفزایید). شاید اغلب ما بر این باور باشیم که یک رژیم غذایی سالم یعنی مصرف میوه‌ها و سبزیجات بسیار زیاد. البته خوردن سبزیجات و میوه‌ها بسیار مفیدتر از غذاهای فرآوری شده است، اما در این مورد نیز باید تعادل را حفظ کرد؛ زیرا حتی میوه‌ها و سبزیجات هم اگر بیش از حد مصرف شوند، می‌توانند خطرساز باشند (مثلا همانطور که گفته شد، خوردن مقدار زیادی میوه باعث زیاد شدن قندخون می‌شود). با پیشرفت علم و فناوری، انسان توانسته است در میوه‌ها تغییراتی ایجاد کرده و آنها را بزرگ‌تر و شیرین‌تر کند؛ در حالی که حالت وحشی و جنگلی میوه‌ها بسیار مفیدتر است.

قند موجود در میوه‌ها، طبیعی است؛ ولی آیا این حقیقت باعث می‌شود که شما در خوردن آنها زیاده‌روی کنید؟ متاسفانه افرادی که مدتی فقط از میوه‌ها و سبزیجات به مقدار زیاد استفاده می‌کنند، با این خیال که یک رژیم سالم و طبیعی دارند، پس از مدتی تنها چیزی که نصیب آنها می‌شود خرابی دندان‌ها، آرتروز، خستگی شدید، مشکلات پوستی، موهای نازک‌تر و ناخن‌های ضعیف و شکننده است. کمبود ویتامین‌های B12 ، A، D و روی نیز از عواقب چنین برنامه غذایی است. ضمن اینکه تنظیم هورمون‌ها، انسولین و گلوکوژن نیز بر هم می‌خورد و عدم تعادل هورمون‌های بدن موجب بیماری‌های قلبی- عروقی و دیابت می‌شود. اما مصرف متعادل میوه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای در تنظیم هورمون‌ها و افزایش سلامت بدن دارد.

ابتدا میوه بخورید

گوارش و هضم میوه‌ها بسیار سریع‌تر از غذا انجام می‌شود، به خصوص با شکم خالی. بهترین زمان برای خوردن میوه صبح‌ها قبل از خوردن صبحانه است. هر روز از صبح تا موقع خوردن ناهار بهترین فرصت برای خوردن میوه‌هاست. اگر دوست ندارید با شکم خالی میوه بخورید، بعد از خوردن صبحانه و قبل از ناهار این کار را انجام دهید. به این ترتیب کبد عملکرد بهتری برای پاکسازی بدن از سموم خواهد داشت.

مصرف میوه‌های پر انرژی مثل سیب، موز، گلابی و توت فرنگی، به مدت طولانی معده را پر نگه می‌دارند و شما احساس سیری بیشتری خواهید کرد.

میوه‌های آبدار مثل هندوانه نیز همین خاصیت را دارند. تقریبا از تمام میوه‌ها می‌توانید برای صبحانه استفاده کنید. اگر آب میوه را به خوردن میوه ترجیح می‌دهید، بهتر است از آب میوه‌های طبیعی خانگی استفاده کنید.

وقتی که قرار است از میوه به عنوان صبحانه استفاده کنید، لازم است این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و از پختن آنها اجتناب کنید. میوه‌های خشک شده مثل انجیر، کشمش و خرما هرگز خاصیت تازه را ندارند. برای کاهش وزن به محتوای انرژی غذایی که می‌خورید توجه داشته باشید. محتوای غذا به مقدار انرژی موجود در غذا بستگی دارد. برخی غذاها حاوی انرژی فراوانی هستند. برای لاغرتر شدن باید از غذاهای پر حجم و کم کالری، مثل سبزی‌ها بیشتر استفاده کنید. به اعتقاد متخصصان تغذیه حدود ۵۰ درصد از کالری مورد نیاز بدن باید از طریق کربوهیدرات‌ها تامین شود؛ ولی از کربوهیدرات‌هایی مثل شکر، قند و سایر شیرین‌کننده‌ها باید کمتر استفاده کرد، زیرا بدن برای مصرف آنها انرژی زیادی نمی‌سوزاند. در عوض از سایر کربوهیدرات‌های پر فیبر، مثل نان و ماکارونی استفاده کنید.

انواع شیرینی‌ها، شکلات، آب نبات، ژله، نوشابه و کیک را از برنامه‌ غذایی خود حذف کنید. چربی در مقایسه با کربوهیدرات و پروتئین دو برابر انرژی تولید می‌کند؛ بنابراین برای کاهش مصرف انرژی، کاهش چربی غذا لازم است. کالری غذایی را که می‌خورید، محاسبه کنید. برچسب غذاها را بخوانید. برخی از غذاها کم‌چرب ولی پر انرژی هستند.

در بیشتر فرهنگ‌ها لاغری یعنی زیبایی و شایستگی و به افراد چاق به طور غیرمنصفانه‌ای برچسب انسان‌های تنبل و پرخور و حتی بی‌اراده زده می‌شود.

افراد چاق بیشتر دچار افسردگی می‌شوند. حتی کاهش متوسطی از وزن باعث کاهش فشار خون، کاهش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته مغزی، بهبود علائم سایش مفاصل و کاهش خطر انواع سرطان‌ها می‌شود. برای دور بودن از خطرات چاقی و همچنین مشکلات عاطفی و احساسی مربوط به آن، باید یک برنامه‌ریزی صحیح داشته باشید.

سالاد میوه رژیمی

طرز تهیه سالاد میوه :

این سالاد فوق العاده کم کالری بوده و مخصوص کسانی است که رژیم های لاغری دارند.

این سالاد میتونه با هر میوه ی باشهمن این نوع میوه در نظر گرفتم

(نصف سیب +۱ چهارم موز + ۱ هویج + ۳ تا خیار+ کمی نمک)سیب ۳۸ کالری + موز ۳۸ کالری هویج درشت ۳۰ کالری خیار ۳۰ کالری

 

سعی کنید سالاد میوه همیشه دو ساعت زودتر درست کنیدو درون یخچال بذاریدو بعد از این مدت یا بیشتر سرو کنیدمجموع کالری : ۱۳۶

 

QR Code For: سالاد میوه رژیمی

درباره ی jizjiz

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.