سرخط خبرها

پیشگیری و درمان قطعی موخوره

 موخوره وقتی ایجاد می‌شود که لایه سطح محافظ مو در انتهای فیبرهای مویی نوک مو از بین رفته باشد. موخوره بیشتر در موهای خشک و شکننده به وجود می‌آید و به خاطر خشکی بیش از حد و با شدت برس کشیدن بر موها ایجاد می‌شود.

کوتاه کردن موها و استفاده از شامپوهای ملایم و غیر محرک و ماسک های ترمیم کننده در بهبودی بیماری موثر است ولی در نهایت پرهیز از عوامل فیزیکی و شیمیایی مولد موخوره بهترین گزینه است .

موخوره

برخلاف باور رایج، کوتاه یا اصلاح کردن موها تنها راه برای پایان دادن به موخوره نیست! بیایید به چند راه حل و روش درمانی برای خلاص شدن از دست موخوره نگاهی بیندازیم.

– ماساژ سر جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهد. جریان خون مناسب، با کاهش موخوره، باعث می‌شود تا درخشش و استحکام موهایتان افزایش یابد. در هنگام ماساژ، همیشه از ترکیب روغن نارگیل، روغن بادام و روغن زیتون به مقادیر مساوی استفاده کنید. روغن باید قبل از تماس با پوست سر گرم شده باشد.

– می توانید با یک تخم مرغ، یک قاشق سوپ خوری عسل و نصف فنجان شیر درست کنید. این خمیر را روی سر مانند مورد بالا بمالید. بگذارید برای بیست دقیقه قبل از شستن روی سرتان

– روغن بادام و بنفشه و کتیرا براى درمان موخوره مفید است.بماند-

-گاهى موهایتان را ببافید.

– از برس ها و شانه هایى از جنس مواد طبیعى ( چوب و …) استفاده کنید.

 

اگر شما تغذیه سالم و متناسبی داشته باشید کیفیت مو به طور بارزی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

۱- آب:

نوشیدن آب کافی (نوشیدن یک و نیم تا دو لیتر آب در روز) در سلامت موها نقش مهمی ‌را بازی کند و موجب درخشندگی موها و نرم شدن آنها می‌شود.

۲- ویتامین B:

کمبود این دسته از ویتامین‌ها باعث آسیب‌رسانی به ساقه مو می‌شود. گوشت، مرغ، ماهی، جگر، سویا، دانه‌های گیاهی، تخم مرغ و فرآورده‌های لبنی منابع غنی از این گروه ویتامینی هستند.

۳-آهن:

کم خونی ناشی از فقر آهن بر روی تمام سلول‌های بدن از جمله فولیکول‌های مو تأثیر می‌گذارد و سلامت مو را به خطر می‌اندازد. مصرف غذاهای آهن‌دار در پیشگیری و درمان این بیماری حائز اهمیت می‌باشد. گوشت قرمز، مرغ، ماهی، جگر، تخم‌مرغ، حبوبات به‌ویژه عدس و لوبیا و سبزی‌های برگ سبز تیره منبع خوبی از آهن هستند و مصرف متعادل آنها طی روز تاثیر مثبتی در حفظ سلامت مو می‌گذارد.

۴-منگنز:

منگنز نیز باعث حفظ سلامتی مو می‌شود. منگنز در موز، غلات سبوسدار، چای، قهوه، زرده تخم‌مرغ، سبزیجات برگی، حبوبات، آجیل، آناناس و چغندر یافت می‌شود.

۵- امگا ۳:

امگا۳ در سلامت موها تاثیر بسیاری دارد. مصرف مواد غذایی حاوی امگا ۳ به موها کمک می‌کند ضخیم‌تر و رشدشان سریع‌تر شود. کمبود اسیدهای چرب امگا۳ می‌تواند باعث ریزش مو و نازک شدن موها شود. ماهی (به خصوص سالمون و قزل‌آلا) و گردو ازمنابع غنی امگا ۳ می‌باشند.

 

QR Code For: پیشگیری و درمان قطعی موخوره

درباره ی admin2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.